인터넷상에서의 소비자 구매 행동 분석과 이에 따른 인터넷 광고 효과에 관한 연구

A Study on analysis of consumer' purchasing behavior within Internet and effects of Internet Ad.

  • 발행 : 2000.08.01

초록

인터넷 이용자는 Off-Line에서만 중요한 Target market이 되는 것은 아니다. 전자상거래의 활성화와 함께 인터넷 이용자는 On-Line상에서 핵심 Target market가 되었다. 따라서 이들의 구매성향을 정확히 분석하여 최적의 마케팅 기법을 개발하는 것이 기업의 당면과제로 떠올랐다. 본 연구에서는 친구통계학적 방법을 사용하여 인터넷 이용자의 구매행동을 분석하고, 이에 따른 최적의 인터넷 광고를 어떻게 행할 수 있는가 하는 것에 관하여 고찰해 보았다. .

Internet user are very important target market in off-line. Also as being activated e-business, they become core target market in on-line. It comes the present question to the business that marketer has to develop the most suitable marketing method by analysis of consumer's purchasing behavior In this study, we analysis internet user's purchasing behavior and consider the way which is the most suitable internet advertisement using an analysis of census.

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