References
- 외국 유통업체의 국내시장 진출에 따른 파급효과와 대응전략: 대형 할인점을 중심으로 구자훈
- 대형할인점 입지특성이 쇼핑통행에 미치는 영향에 관한 연구 김영신
- 자본주의도시와 근대성 마이크 새비지;알랜 와드;김왕배(tr.);박세훈(tr.)
- 현대경제지리학 박삼옥
- 대형할인점의 입지가 도시공간구조 및 지역경제에 미치는 파급효과 분석: 청주시를 사례로 신지혜
- 대형할인점 이용자의 구매특성에 관한 연구: 수도권 소비자를 중심으로 오승환
- 창고형 대형할인업태 정착에 따른 새로운 소비패턴구조 형성에 관한 연구 유주현
- 우리나라 대형할인점의 경쟁력 제고방안 윤성현
- 경제지리학 이희연
- 대형할인점 확산의 도시계획적 해석 전성자
- 대형할인점의 입지특성에 관한 연구 최대식
- Geography of Market Centers and Retail Distribution Berry, B.
- Traffic Engineering and Control v.36 Travel for Food Shopping: the Fourth Solution Cair, S.
- The Study of Urban Geography Carter, H.
- Shopping Center Development Dawson, J. A.;Dennis, L. J.
- Interpreting The City: An Urban Geography Hartshorn, T. A.
- Location, Location, Location Jones, K.
- Urban Studies v.29 no.6 Structural Change and Spatial Response in the Retail Sector in Germany Kulke, E.
- Proceeding of 29th International Geographical Congress Globalizing Retail, Globalization, Economic Integration and Regional Responses Neil, W.
- Spatial Behavior: A Geographic Perspective Golledge, R. G.;Stimson, R. J.
- Traffic Engineering and Control v.34 Changes in the Amount of Car Travel Following the Opening of New Superstores: Evidence from a Household Survey in Sweden Stokes, G.
- Shopping Centers and Other Retail Properties White, J. R.(ed.)