Abstract
In this paper, we proposed a handoff decision method based on signal-to-interference ratio(SIR) of the pilot channel in order to perform a handoff more effectively and to complement disadvantages - deterioration quality of a call, decreasing capacity of the system, and wasting power of the mobile station - which is caused when handoff is performed by the classical method that execute a handoff based on received signal strength. Moreover, when we change that the minimum threshold, the cell loading which is defined active traffic channels to total traffic channels ratio, and the fraction of the transmit power from base station allocated to the pilot channel on the forward link of a DS-CDMA system, we analyzed mean numbers of handoff depending on hysteresis level during the mobile station moving from one base station to another base station.
본 논문에서는 수신된 신호의 세기를 기준으로 핸드오프를 수행하는 기존의 방식에서 야기되는 단점 통화품질의 저하 시스템의 용량감소 불필요한 전력소모등 -을 보완하고 보다 효율적으로 핸드오프를 수행하기 위해 파일럿 채널의 신호 대 간섭비 즉 칩 에너지 대 간섭 전력비를 기준으로 핸드오프 수행여부를 결정하는 방식을 제안하였다 또한 통화가 이루어질 수 있는 최소 임계치 사용중인 통화 채널의 수와 전체 통화 채널 수의비로 나타나는 셀로딩 그리고 DS-CDMA 시스템의 순방향 링크 네 개 채널 중 파일럿 채널에 할당된 절력 비등을 변화시켰을 때 히스테리시스 레벨에 따라 이동체가 한 기지국에서 다른 기지국으로 이동하는 동안 발생하는 평균핸드오프수를 분석하였다.