Abstract
We calculate the theoretical line profiles in order to investigate the influence of various velocity parameters. Line profiles are calculated by using the exponential velocoty law with two acceleration regions for orbital phases $\phi$ = 0.07 and $\phi$ = 0.06. From this compttation we find that the influence of the wind velocity gradient on a giant star is more important in the region near the star than in the region away from the star. The observed lines show stronger emission than the calculated line profiles and we interpret the difference is caused by the inhomogeniety in the atmosphere of 32 Cyg.
이론적으로 선윤곽을 계산할 때 항성풍의 속도변수들이 선윤곽의 형성에 미치는 효과를 계산하였다. 속도함수를 2개의 가속영역으로 나누어 계산함으로써 항성풍 초기의 급격한 가속과정을 고려하였고 궤도위상 0.70과 0.06의 두 경우에 대해 32 Cyg의 선윤곽을 계산하였다. 질량손실률의 변화와 거성에서 멀리 떨어진 영역의 속도분포 차이는 선윤곽의 형태와 세기에 큰 변화를 보이지 않은 반면에 거성 가까이에서 항성풍이 급격히 가속됨에 따라 선윤곽의 세기가 약하게 나타났다. 이는 거성주위의 속도분포가 선윤곽 계산에 중요한 변수임을 의미하며 관측된 선윤곽이 이론적으로 계산된 선윤곽에 비해 비대칭적으로 강한 방출요소를 보이는 것은 32 Cyg의 거성 대기가 불균질한 것으로 해석된다.