Abstract
In this paper, the cost-effective design of output reactor which is USCD to suppress the over-voltage at the m motor terminal in the Adjustable Speed Drives(ASD) application is proposed. In the elevator drive svstem. the R IXlwer cable length is relatively shorter than other ASD applications and then the over voltage at the motor terminal depends on the frequency characteristics of the output reactor at the over voltage operating frequency. The over-voltage suppression mechanism of output reactor in ASD application is analyzed and the dominant parameters of output reactor for the over-voltage supression are extracted. Using these as the design values and considering the high frequency characteristics of iron core in the reactor. a new c cost-effective structure of output reactor is proposed. Experimental results of the conventional reactor and the p proposed reactor with a l5kW induction motor are given to verify the propoSLD scheme.
본 논문은 전동기 과전압 억제용으로 사용되는 인버터 출력 리액터의 최적 설계 방식을 제시하고 있다. 전력선의 길이가 상대적으로 짧은 엘리베이터 구동 시스템의 인버터 출력단에 리액터를 사용하는 경우, 전동기 선간의과 전압 특성을 과 전압 동작 주파수인 상당한 고 주파수 대역에서의 출력 리액터와 전동기 특성에 의해 좌우된다. 따라서, 고 주파수 대역에서의 출력 리액터 및 전동기의 동작 특성을 분석하고, 출력 리액터의 필요 파라미터를 추출하였다. 이를 리액터의 설계 변수하고, 리액터의 고 주파수 특성을 고주파수 특성을 고려하여, 새로운 구조의 출력 리액터 설계방식을 제안하였다. 통상의 출력 리액터와 제안된 방식의 출력 리액터를 용량 15kW급의 엘리베이터 유도 전동기 구동 시스템에서 비교 실험하여, 제안된 방식의 효과를 검증하였다.