References
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 소비자 정보와 교욱이 소비자 선택에 미치는 인지적 효과에 관한 연구 김상우
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 소비자신념과 정보탐색량의 관계에 관한 연구 김승훈
- 연세대학교 대학원 석사학위논문 외부정보탐색량 결정요인에 관한 연구 문호석
- 고려대학교 대학원 박사학위논문 소비자 제품 만족, 불만족과 관련 변수에 관한 연구 박명희
- 고려대학교 대학원 석사학위논문 한국 소비자의 구매행동전 정보 탐색에 관한 실증적 연구 배수현
- 고려대학교 대학원 석사학위논문 소비자의 위험 지각과 정보 탐색과의 관계에 관한 실증적 연구 손동원
- 한국가정관리학회지 v.7 no.1 소비자정보 탐색의 결정 요인 여정성
- 숭실대학교 대학원 박사학위논문 소비자의 외부적 정보 탐색량에 관한 연구 유동근
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 소비자행동모델에 있어서 자아몰입에 관한 연구 이기엽
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 제품 몰입과 상표 충성의 관계에 관한 연구 이영현
- 서울대학교 대학원 박사학위논문 소비자정보의 요구에 관한 연구 이은희
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 소비자 정보원에 따른 정보 탐색량과 구매후 만족에 관한 연구 이일경
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 정보량과 몰입이 소비자 의사결정에 미치는 영향 이행규
- 외국어대학교 대학원 박사학위논문 제품 관여가 소비자 선택과정에 미치는 영향에 관한 연구 정문영
- 계명대학교 대학원 박사학위논문 소비자 관여와 구매태도 혹은 구매행동과의 관계에 대한 연구 조명환
- 홍익대학교 대학원 박사학위논문 소비자특성 변수가 정보탐색량 및 수준에 미치는 영향 조승기
- Advances in Consumer Research v.11 Conceptualization and Operationalization of Involvement Antil, J. H.
- Instrumental Utilities and Information Seeking : New Models for Communication Research Atkin, C.;Clarkes, P. Hilles(ed.);B. Sage(ed.)
- J. of Marketing Research v.6 Prepurchase Information Seeking Behavior of New Car Purchasers Bennet, P.C.;R.M. Mandell
- J. of Marketing v.47 no.Summer Consumer's Prior Experiences and Perceptions in Auto Repair Choice Biehal, G. J.
- Advances in Consumer Research v.9 Involvement beyond the Purchase Process : Conceptual Issues and Empirical Investigation Bloch, P. H.
- J. of Marketing v.47 no.Summer A Theoretical Model for the Study of Product Importance Perceptions Bloch, P. H.;M. L. Richins
- J. of Consumer Research v.3 The Effects of Product Class Knowledge of Information Processing Intensity Brucks, M.
- Journalism Quarterly v.51 Product Involvement and Pertinent Advertising Appeals Bowen, L.;S.H. Chaffee
- J. of Consumer Research v.7 Individual Product Class and Task Related Factors in Consumer Information Processing Capon, N.;M. Burke
- J. of Consumer Research v.1 A Texonomy of Prepurchase Information Gathering Patterns Claxton, J. D.;J. H. Fry;B. Portis
- J. of Marketing Research v.19 External Search: The Role Consumer Beliefs Duncan, C.P.;R.W. Olshavsky
- Cosumer Behavior Engel, J. F.;R. D. Blackwell;Kollat
- J. of Consumer Research v.5 Determinant of Search for Lower Prices : An Empirical Assessment of the Economics of Information Theory Goldman, A.;J. K. Johansson
- Consumer Behavior-Implications for Marketing Strategy Hawkins, D.I.;R.J.Best;K.A. Coney
- 1978 Educator's Proceedings(Chicago : American Marketing Association) Conceptual and Methodological Perspectives in Involvement Houston, M. J.;M. L. Rothschild;S. C. Jain(ed.)
- The Theory of Buyer Behavior Howard, J. R.;J. N. Sheth
- {roceedings of the Second Annual Conference of the Association for Consumer Research Differential Involvement with Products and Issues : An Exploratory Stydy Hupfer, N. T.;D. M. Gardner
- J of Marketing Research v.15 A Behavioral Process Approach of Information Acquisition in Nondurable Purchasing Jacoby, J.;R. W. Chestnut;W. A. Fisher
- J. of Marketing Research v.9 Brand Choice Behavior as Function of Information Load Jacoby, J.;D. E. Speller;C. A. Kohn
- J. of Consumer Research v.14 Brand Choice Behavior as a Function of Information Load:Replication and Extention Jacoby, J.;E. E. Speller;C. K. Burning
- Attitude Research Plays for High Stakes Attitude under Low Committment Conditions Kassarjian, H. H.;W. M. Kassarjian;J. C. Malony(ed.);B. Silverman(ed.)
- Advances in Consumer Research v.11 Low Involvement : A Second Look Kassarjian, H.H.
- J. of Marketing Research v.18 Demensions Consumer Information Seeking Behavior Kiel, G. C.;R. A. Layton
- Advances in Consumer Research v.6 Questioning the Concepts of Involvement Defined Product Class Lastovika, J. L.
- Attitude Research Plays for High Stakes Components of Involvement Lastovika, J. L.;D. U. Gardner;J.C. Malone(ed.);B.Silverman(ed.)
- Working Paper, Graduate School of Business Information Receptivity of Dotors for a Specific Product Class Lehman, D. T.;O. Chery
- J. of Marketing Research v.16 The Effect of Self-Confidence and Anxiety of Information Seeking in Consumer Risk Reduction Locander, W. B.;P. W. Herman
- J. of Consumer Research v.6 Task Complexity and Contingent Processing in Brarr Choice Lussier, D. A.;R. W. Olshavsky
- J. of Marketing Research v.9 Prepurchase Information Seeking for New Cars and Major Household Appliances Newman, J. W.;R. Staelin
- J. of Marketing Research v.14 Age Differences in Information Processing : A Perspective on the Aged Consumer Phillips, L. W.;B. Sternthal
- J. of Consumer Research v.3 A Model of Consumer Information Search Behavior for New Automobiles Punj, G. N.;R. Staelin
- J. of Advertising Research v.16 Low Committment Consumer Behavior Robertson, T. S.
- 1977 Educator's Proceedings consumer Involvement Matrices :Some Preliminary Findings Rothschild, M. L.;M.J. Houston;B. A. Greemberg(ed.);O. N. Bellenger(ed.)
- Attitude Research Plays for High Stakes Advertising Strategies for High and Low Involvement Situations Rothschild, M. L.;J.C.Mallony;B.Silverman
- J. of Marketing v.45 Behavioral Learning Theory : Its Relevance to Marketing and Promotions Rothschild, M. L.;W. C. Gaidis
- J. of Consumer Research v.8 The Influence of Cognitive Personality Traits and Demographics of Consumer Information Acquisition Schaninger, C. M.;D. Sciglimpaglia
- J. of Marketing Research v.16 Patterns of Information Source Usage among Durable Goods Buyers Westbrook, R. A.;C. Fornell
- The Consumer Wish, J. R.;D. G. Steely;S. E. Tritten