Analysis on Teaching Method based on Bridge Resource Management Course Survey

  • Kim, Thi Thu Lan (Graduate school of Mokpo National Maritime University) ;
  • Jeong, Jae-Yong (Division of Maritime Transportation Science, Mokpo National Maritime University) ;
  • Jeong, Jung-Sik (Division of Maritime Transportation Science, Mokpo National Maritime University)
  • 발행 : 2012.06.20

초록

본 연구는 STCW 2010에 기초를 두고 실습선 실습을 마친 해기사와 실습생을 대상으로 BRM 프로그램개선에 관한 설문조사를 실시하고 그 결과에 따른 BRM 교육방법 개선안을 찾는데 목적을 둔다. 설문조사 결과에 따라 BRM 교육프로그램의 항목별 평가, 즉 BRM 교육의 이론, 학습, 시간, 시뮬레이션에 대한 시간, 교육의 횟수, 교육자료 등에 대한 현황과 최종적으로 효과적인 BRM 프로그램 개선안을 제공한다.

This research studies on Bridge Resource Management (BRM )improvement method base on BRM questionnaire result which was conducted and participated by the mariners and cadets who finished the basic onboard training by STCW 2010 (The Convention on Standards of training, Certification and Watch-keeping for Seafarers) Code A. Through questionnaire result, this paper collected opinions and analyzed data above all of survey items, such as: Time, education times, education material etc relate on theory, practice, simulation, ${\ldots}$to suggest efficient BRM program.

키워드