Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2012.10a
- /
- Pages.458-459
- /
- 2012
Casual game design using the game engine
게임 엔진을 이용한 캐주얼 게임 설계
- Song, Gi-seob (Paichai University) ;
- Lee, Hee-bum (Paichai University) ;
- Bae, Jin-hyeong (Paichai University) ;
- Kang, Ji-hun (Paichai University) ;
- Kim, SooKyun (Paichai University) ;
- An, Syungog (Paichai University)
- 송기섭 (배재대학교 게임공학과) ;
- 이희범 (배재대학교 게임공학과) ;
- 배진형 (배재대학교 게임공학과) ;
- 강지훈 (배재대학교 게임공학과) ;
- 김수균 (배재대학교 게임공학과) ;
- 안성옥 (배재대학교 게임공학과)
- Published : 2012.10.26
Abstract
Thanks to the recent advances in smartphones, various high quality contents are being developed. Three dimensional games that were very hard to produce in old picture phones are now used universally in smartphones, satisfying its users. This thesis utilizes a game engine that is more suitable for smartphones in that it can develop high quality game in a timely efficient manner in comparison to low quality development tools. It explains the methods of game planning and development using techniques such as high quality shading processes, optimization functions, etc.
현재 스마트폰의 발전에 힘입어 고품질의 컨텐츠가 많이 개발되고 있고, 과거 피쳐폰에서는 제작이 매우 힘들었던 3D 게임이 현재 스마트 폰에서는 보편적으로 사용되며 사용자들의 기대를 만족시켜주고 있다. 본 논문에서는 스마트폰 게임의 특성에 맞게 저수준 개발 도구보다 상대적으로 개발 시간 대비 고품질의 게임을 개발할 수 있는 게임 엔진을 이용하여 제작한다. 게임엔진에서 제공하는 고품질 셰이딩 처리, 최적화 기능 등을 사용한 게임 설계 및 개발 방법 설명한다.