Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2012.05a
- /
- Pages.905-906
- /
- 2012
Development of new materials for Point of Purchase Banner
신소재 고객유도 상품 개발
- Ha, Yan (Dept. of e-business, Kyung-in Women's College) ;
- Kim, Eun-Hee (Dept. of e-business, Kyung-in Women's College)
- Published : 2012.05.26
Abstract
In this paper, we develope new goods for helping of increasing income that tube arched POP by using PVC papers to PET plating films. General market is supported with high quality POP by using specified goods and increased value of goods. Also, it is easily developed with new material with re-combination of existing materials. The purpose of this paper is that good design and materials of POP spreads widely not only big markets but also small shops.
매출 증대에 도움을 주는 고객 유도 디자인 상품을 제공하기 위해 연질 PVC 소재의 튜브 아치 개발, PET필름 폴리에스텔 천을 이용한 POP를 개발하고자 한다. 업종별 세분화된 제품을 통한 일반 매장이 고급화되고, 제품의 상품가치가 증대되고, 기존 소재의 재조합을 통한 개발로 쉽게 제작이 가능하다. 이를 활용하면 큰 매장 뿐만 아니라 일반 소상인들이 사용할 수 없었던 좋은 디자인과 소재의 고객유도 상품의 사용을 하게 된다.