Design and Implementation of Dynamic Streaming Server based on RTSP

RTSP 기반의 동적 스트리밍 서버의 설계 및 구현

  • Published : 2010.10.27

Abstract

This paper is to implement a RTSP based streaming server in order to provide streaming service. When a client requests a stream from a server, transmission speed is measured on a regular basis through communications between the client and the server. Server will send different encoded movie clip streams based on measured transmission speeds. Different streams are sent to a server depending on the transmission speed and their locations are saved when streams are sent. Even though different streams are sent, the streams will be sent without any interruptions because they are sent from their original locations.

본 논문에서 RTSP 기반의 스트리밍 서버를 구현해서 스트리밍 서비스가 가능하게 하였다. 클라이언트가 서버에 스트림을 요청하게 되면 그 때부터 주기적으로 클라이언트와 서버(웹 서버)간의 통신을 통해 전송 속도를 측정한다. 서버에서는 하나의 무비클립에 대해 분할 인코딩 해 놓은 스트림들을 전송 속도를 기반으로 차별 전송을 한다. 측정 속도에 따라 서버에서 보내는 스트림이 달라지며 스트림의 위치를 기억해서 달라진 전송 속도에 따라 다른 스트림을 보낼 때, 그 위치 그대로 보냄으로써 끊임없는 변환이 이루어진다.

Keywords