A Design on Rasterizer for the verification in a 3D Graphic Processor

3D 그래픽 프로세서 검증을 위한 래스터라이저 설계

  • Published : 2009.10.29

Abstract

When the graphics accelerator for high-quality multimedia content design, hardware verification environment, easy and accurate performance evaluation in an embedded device is required. To work around this is not verified through the simulation waveform analysis to determine the actual calculated graphic images has designed a software rasterizer. Rasterizer is designed for Windows-based environment using the C language implementation of rasterization has a function at each step. Vertex data is entered and the results were verified.

고차원적인 멀티미디어 컨텐츠를 처리하는 그래픽 가속기를 설계함에 있어서 쉽고 정확한 하드웨어 검증 환경과 임베디드 장치에서의 성능 평가가 필요하다. 이를 해결하기 위해 시뮬레이션파형 분석을 통한 검증이 아니라 실제 연산된 그래픽 이미지를 확인할 수 있는 소프트웨어 래스터라이저를 설계하였다. 설계한 래스터라이저는 윈도우 기반의 환경에서 C언어를 이용하여 래스터화 각 단계 별로 함수로 구현하고 정점 데이터를 입력하여 결과를 검증하였다.

Keywords