A study of Family UI on multi-platform

멀티플랫폼에서 Family UI의 적용에 관한 사례연구

  • 신현진 ((주)이노이즈 인터렉티브) ;
  • 정승모 ((주)이노이즈 인터렉티브) ;
  • 이자영 ((주)이노이즈 인터렉티브) ;
  • 송현철 ((주)이노이즈 인터렉티브)
  • Published : 2009.02.09

Abstract

One brand is taking various forms as it is made applicable to different platforms. As a result users are presented with different interfaces, navigations, and menu structures and therefore are given the burden of relearning. So, in order to minimize such inconveniences and provide consistency of use within multi-platform environments a guide that will increase the service environment predictability is necessary. This paper defines Family UI as to refer to the element of user interface that gives consistency within various platforms belonging to one company band. To propose implications of Family UI, this paper will analyze case studies in which the consistency policies have been applied.

하나의 브랜드는 다양한 서비스를 각각의 플랫폼에 적용시키기 위한 노력으로 다양한 제품들을 만들어 내고 있다. 그러나 사용자는 이로 인해 파생된 다양한 인터페이스와 네비게이션 방법, 메뉴 구조 등으로 인해 제품의 이용 학습에 불편함을 겪고 있다. 이를 최소화하고 일관성 있는 사용을 위해서 사용 환경 예측성을 높일 수 있는 사용자 인터페이스를 위한 가이드가 필요하다. 즉 이전의 사용 경험을 동일하게 적용하여 새로운 사용 환경을 예측할 수 있는 일관된 정책을 가진 사용자 인터페이스 가이드를 말한다. 이에 본 논문에서는 여러 플랫폼에 적용된 한 기업의 제품군이 일관성을 가지는 사용자 인터페이스 요소를 Family UI라 정의하고 Family UI가 적용된 사례를 분석하여 시사점을 제공하고자 한다.

Keywords