Proceedings of the Korean Institute Of Construction Engineering and Management (한국건설관리학회:학술대회논문집)
- 2008.11a
- /
- Pages.119-128
- /
- 2008
A Case Study on making inroads into foreign market of Korean Construction Engineering
한국건설엔지니어링의 해외진출사례(미국, 몽골)
Abstract
Recently, because of the economic slump on the national construction market, enterprises are making a ceaseless effort on participating in the competitiveness enforcement, internationalization and globalization. As this firm has found a larger market abroad and took part in great and small services since 2003, successful services are going under construction in USA, Mongolia and Guam. In this case study, looking around the on-going projects, the analysis and solutions of the differences of the counter attitude and matters resulted from politic, economical, social and cultural gaps are proposed. This study is helpful to enterprises which are planning to extend its business abroad and which want to take part in global standards.
최근 국내건설경기의 침체와 더불어 기업들은 무한경쟁을 뚫고 기업경쟁력강화 및 국제화, 세계화에 능동적으로 참여하기 위하여 부단한 노력을 기울이고 있으며, 당사 또한 2003년부터 해외로 진출하여 현재까지 크고 작은 용역 등을 수행한 결과, 미국, 몽고, 괌 등에 진출하여 성공적인 용역 업무를 진행하고 있다. 본 내용에서는 당사가 수행중인 프로젝트에 대하여 그동안 진행되었던 상황 등을 살펴보면서, 리스크에 대한 대응자세, 정치 경제 사회 문화적인 차이에서 발생될 수 있는 사항 등의 분석 및 해결방안을 제시함으로써 향후 외국에 진출하고자 하는 기업 및 글로벌 스탠다드에 동참하고자 하는 기업들이 사례로 활용하는데 도움이 되고자한다.
Keywords