• Title/Summary/Keyword: $H_{2}O_2$

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Der Vollrauschtatbestand de lege ferenda (완전명정죄 처벌규정의 입법론)

  • Seong, Nak-Hyon
    • Journal of Legislation Research
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    • no.55
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    • pp.137-166
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    • 2018
  • Wenn nach dem starken Trinken etwas strafbares passiert, so ist das Gesamtverhalten als $strafw{\ddot{u}}rdig$ und strafbar anzuerkennen. Aber nach dem Schuldprinzip handelt ohne Schuld, wer bei Begehung der Tat $unf{\ddot{a}}hig$ ist, das Unrecht der Tat einzusehen oder nach dieser Einsicht zu handeln(Koinzidenzprinzip). Die Rechtsfigur der "actio libera in causa" dient dazu, diese in $h{\ddot{a}}ufigen$ $F{\ddot{a}}llen$ als kriminalpolitisch $unerw{\ddot{u}}nscht$ empfundene $L{\ddot{u}}cke$ zu umgehen. Dabei kommt auch dem Vollrauschtatbestand in der Praxis $erh{\ddot{o}}hte$ Bedeutung zu. Der deutsche Gesetzgeber war sich bei der Aufnahme des Vollrauschtatbestandes in das Gesetz durchaus $bewu{\ss}t$, $da{\ss}$ die Vorschrift eine Ausnahme zur Schuldzurechnungsregelung darstellte. Er $w{\ddot{a}}hlte$ jedoch die Form eines $selbst{\ddot{a}}ndigen$ Tatbestandes, um die Durchbrechung des reinen Schuldprinzips $ertr{\ddot{a}}glich$ zu machen. Der Vollrauschtatbestand ist ein abstraktes $Gef{\ddot{a}}hrdungdsdelikt$ -demnach die im Rausch verwirklichte rechtswidrige Tat nur objektive Bedingung der Strafbarkeit ist -, das sachlich eine Schuldzurechnungsregelung $enth{\ddot{a}}lt$, und zwar eine Ausnahme $gegen{\ddot{u}}ber$ die Regelungen ${\ddot{u}}ber$ Schuldzurechnung. Dieser Vollrauschtatbestand ist dennoch als regitime $Erg{\ddot{a}}nzung$ der in Schuldzurechnungsregelungen beschriebenen $Schuldzurechnungsgrunds{\ddot{a}}tze$ anzusehen. Er steht $n{\ddot{a}}mlich$ in Einklang mit dem Schuldgrundsatz, wenn als subjektives Tatbestandsmerkmal des Vollrausches die Kenntnis der $Gef{\ddot{a}}hrlichkeit$ des Rauschzustandes $f{\ddot{u}}r$ die Begehung von Delikten vorausgesetzt wird.

Role of Invasive Procedures in the Diagnosis and Management of Pulmonary Infiltrates in Patients with Leukemia (백혈병 환자에서 발생한 폐침윤의 진단 및 치료에 있어 침습적 검사의 역할)

  • Kang, Soo-Jung;Park, Sang-Joon;An, Chang-Hyeok;Ahn, Jong-Woon;Kim, Ho-Cheol;Lim, Si-Young;Suh, Gee-Young;Kim, Ho-Joong;Kwon, O-Jung;Lee, Hong-Ghi;Rhee, Chong-H.;Chung, Man-Pyo
    • Tuberculosis and Respiratory Diseases
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    • v.48 no.4
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    • pp.448-463
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    • 2000
  • Background : Pulmonary infiltrate is a frequent cause of morbidity and mortality in patients with leukemia. It is often hard to obtain a reliable diagnosis by clinical and radiologic findings alone. The aim of this study was to evaluate diagnostic and therapeutic benefits of invasive procedures for new lung infiltrates in leukemia. Methods : Patients with leukemia who developed new lung infiltrates from December 1994 to March 1999 were included in this study. These patients were classified into the empirical group who received empirical therapy only and into the invasive group who underwent bronchoscopy or surgical lung biopsy for the diagnostic purpose of new lung infiltrates. A retrospective chart review was done to find the etiologies of new lung infiltrates, the yield of invasive procedures, outcome as well as predicting factors for survival. Results : 1) One hundred-two episodes of new lung infiltrates developed in 90 patients with leukemia. Invasive procedures were performed in 44 episodes while 58 episodes were treated with empirical therapy only. 2) Invasive procedures yielded a specific diagnosis in 72.7%(32/44), of which 78.1% had infectious etiology. Therapeutic plan was changed in 52.3%(23/44) of patients after invasive procedures. None of them showed procedure-related mortality. 3) The overall survival rate was 62.7%(64/102). Survival rate in the invasive group (79.5%) was significantly better than that in the empirical group (50.0%) (p=0.002). 4) Upon multivariate analysis, the performance of invasive procedures, no need for mechanical ventilation and achievement of complete remission of leukemia after induction chemotherapy were the independent predicting factors for survival in patients with leukemia and new lung infiltrates. Conclusion : Bronchoscopy and surgical lung biopsy are useful in the diagnosis of new lung infiltrates in patients with leukemia. However, survival benefits of invasive procedures should be considered together with disease status of leukemia and severity of respiratory compromise.

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