References
- 위키백과 : https://ko.wikipedia.org/wiki/
- Genetec, 2022년 전 세계 물리 보안 동향, industry https://www.genetec.com/ko/blog/industry/physical-security-trends-for-2022.
- 노정숙, 장형유, "IT교육서비스품질 측정도구 개발과평가", 마케팅논집, Vol. 27, No. 2, pp.1-23, 2019. https://doi.org/10.22736/JMS.27.2.01
- 강세령, 이영조, "뷰티전공 대학의 교육서비스품질 구성개념 분석", 한국응용과학기술학회지, Vol. 39, No. 2, pp.271-280, 2022.
- 이명희, 김진숙, "미용 교육서비스품질의 연구동향에 대한 계량서지학적 분석", 융합과 통섭, Vol. 5, No. 1, pp.110-120, 2022. https://doi.org/10.33090/SFCC.5.1.7
- 조윤서, "대학생의 긍정심리자본이 대학생활적응과 대학생활만족에 미치는 영향", 학습자중심교과교육연구, Vol. 19, No. 21, pp.79-104, 2019.
- 기희경, 강승희, 윤채영, 이은화, "대학생의 대학생활만족도 변화 추이와 영향 요인", 대학 교수-학습 연구, Vol. 14, No. 1, pp.1-26, 2021. https://doi.org/10.23122/KACTL.2021.14.1.001
- 이국권, 채수인, 김재호, "대학생의 유형별 학습효과가-대학생활만족도에 미치는 영향 요인", 문화기술의 융합, Vol. 8, No. 5, pp.359-367, 2022, https://doi.org/10.17703/JCCT.2022.8.5.359
- 권정희, 정미예, "대학생의 행복추구경향과 학업지속의향의 관계에서 그릿의 매개효과", 청소년학연구, Vol. 26, No. 9, pp.345-369, 2019. https://doi.org/10.21509/KJYS.2019.09.26.9.345
- 정미예, 권정희, "대학생의 긍정심리자본과 학업지속의향의 관계에서 학업참여의 매개효과", 청소년학연구, Vol. 28, No. 12, pp.109-132, 2021. https://doi.org/10.21509/KJYS.2021.12.28.12.109
- 임수연, 문성미, 이수정, "전문대 여학생의 직업목표불일치와 학업지속의향의 관계: 진로통제소재의 조절효과", 학습자중심교과교육연구, Vol. 21, No. 3, pp.813-832, 2021.
- 허은주, 김은정, 백명화, 이해랑, "간호대학생의 교육 서비스품질이 학생만족과 행동의지에 미치는 영향", 융합정보논문지, Vol. 11, No. 10, pp.74-83, 2021.
- 김은주, 정명진, "대학생들의 대학 만족여부를 결정하는 대학교육 서비스 품질 분석", 경영교육연구, Vol. 32, No. 1, pp.1-24, 2017.
- 류인평, 강동원, 이재곤, "대학생의 교육서비스품질 이 전공만족, 전공몰입, 진로결정자기효능감에 미치는 영향", Tourism Research, Vol. 44, No. 3, pp.81-106, 2019. https://doi.org/10.32780/ktidoi.2019.44.3.81
- 이단비, 김진영, 송보희, 박정희, "보건계열 대학생의 전공만족도, 학업적 자기효능감이 학업지속의향에 미치는 영향", 한국응급구조학회지, Vol. 26, No. 3, pp.93-104, 2022. https://doi.org/10.14408/KJEMS.2022.26.3.093
- 이하연, 고주은, 주민호, "COVID-19로 인한 비대면 학습 환경에서 대학생의 학교소속감과 대학생활만족도가 학업지속의향에 미치는 영향", 進路敎育硏究, Vol. 34, No. 1, pp.231-251, 2021. https://doi.org/10.32341/JCER.2021.3.34.1.231
- 심정미, 김정섭, "대학생이 지각한 대학 강의(대면,비대면) 질과 학습참여, 학습만족도가 학업지속의향에 미치는 영향", 교육문화연구, Vol. 29, No. 2, pp.279-299, 2023. https://doi.org/10.24159/JOEC.2023.29.2.279
- 최용원, "평생교육원 실용무용 교육서비스품질과 진로교육이 전공자의 학업지속의향, 지속적 대회참여 미치는 영향", 한국체육학회지, Vol. 59, No. 6, pp.433-448, 2020. https://doi.org/10.23949/kjpe.2020.11.59.6.30
- 김영민, 강효원, "e-Learning 물류교육의 서비스품질, 학습참여, 학업성취도 및 학업지속의향의 관계", 전자무역연구, Vol. 16, No. 3, pp.69-90, 2018. https://doi.org/10.17255/ETR.16.3.201808.69
- 박지영, 이희수, "선취업 후진학 대학생의 학업지속의향에 영향을 미치는 사회적 지지, 긍정심리자본, 학습몰입, 대학생활적응 간의 구조적 관계", 직업교육연구, Vol. 38, No. 1, pp.1-20, 2019.
- 정충영, 최이규, SPSS WIN을 이용한 통계분석, 무역경영사, 2001.
- Rojas-Mendez, J. I., "Determinants of Student Loyalty in Higher Education : A Tested Relationship Approach in Latin America", Latin American Business Review, Vol. 10, No. 1, pp.21-39, 2009. https://doi.org/10.1080/10978520903022089
- Abdullah. F., "The development of HEdPERF : A new measuring instrucment of service quality for the higher education sector", International Journal of Consumer Studies, Vol. 30, No. 6, pp.569-581, 2006. https://doi.org/10.1111/j.1470-6431.2005.00480.x
- Nesset, E., "Modelling and Managing Student Loyalty : A Study of a Norwegian University College", Scandinavian, Journal of Educational Research, Vol. 53, No. 4, pp.327-345, 2009. https://doi.org/10.1080/00313830903043117
- Kristjansson, K., "Positive psychology and positive education: Old wine in new bottles?", Educational Psychologist, Vol. 47, No. 2, pp. 86-105, 2012. https://doi.org/10.1080/00461520.2011.610678
- Magnano, P., "The role of non-intellective competences and performance in college satisfaction", Interchange, Vol. 51, No. 3, pp.253-276, 2020. https://doi.org/10.1007/s10780-019-09385-x
- Sumaedi, S., "The effects of students, perceived service quality and perceived price on student satisfaction", Management Science and Engineering, Vol. 5, No. 1, pp.88-97, 2011.
- Rimfeld, K., "True grit and genetics : predicting academic achievement from personality", Journal of Personality and Social Psychology, Vol. 111, No. 5, pp.780-789, 2016. https://doi.org/10.1037/pspp0000089
- Martinez, I. M., "Antecedents of academic performance of university students: academic engagement and psychological capital resources", An International Journal of Experimental Educational Psychology, Vol. 39, No. 8, pp.1047-1067, 2019.
- Rump, M., "Individual differences in the effects of academic motivation on higher education students' intention to drop out", European Journal of Higher Education, Vol. 7, No. 4, pp.341-355, 2017. https://doi.org/10.1080/21568235.2017.1357481
- Strayhorn, T. L., "What role does grit play in the academic success of Black male collegians at predominantly White institutions", Journal of African American Studies, Vol. 18, No. 1, pp.1-10, 2014. https://doi.org/10.1007/s12111-012-9243-0
- M. M. Raza, "Analysis of Education Service Quality in Universities of Pakistan : Postgraduate Students' Perspective", Journal of Research & Reflections in Education, Vol. 14, No. 1, pp.93-112, 2020.
- Gruber, T., "Examining student satisfaction with higher education service: Using a new measurement tool", International Journal of Public Sector Management, Vol. 23, No. 2, pp.105-123, 2010. https://doi.org/10.1108/09513551011022474
- Trivellas, P., "Organizational culture, job satisfaction and higher education service quality", The TQM Journal, Vol. 21, No. 4, pp.382-399, 2009. https://doi.org/10.1108/17542730910965083
- Vansteenkiste. M., "Motivating learning, performance, and persistence : the synergistic effects of intrinsic goal contents and autonomy-supportive contexts", Journal of personality and social psychology, Vol. 87, No. 2, pp.246-260, 2004. https://doi.org/10.1037/0022-3514.87.2.246
- Sumaedi, S., "The effects of students' perceived service quality and perceived price on student satisfaction", Management Science and Engineering, Vol. 5, No. 1, pp.88-97, 2011.
- Luthans, B. C., "The impact of business school students' psychological capital on academic performance", Journal of Education for Business, Vol. 87, No. 5, pp.253-259, 2012. https://doi.org/10.1080/08832323.2011.609844
- Nunnally, J. C., Psychometric Theory, McGraw-Hill, New York, 1978.