At present, under the background of "One Belt and One Road", great achievements have been made in cultural confidence, overseas communication, education, and modernization of Chinese medicine. However, the overseas dissemination of Chinese medicine culture has not yet fulfilled the requirements of the Cultural Power Strategy and the historical mission of Chinese medicine. Challenges are still faced in the cultural theory of traditional Chinese medicine, overseas communication mechanisms, and translation of Chinese medicine terms. Therefore, Chinese medicine practitioners must firm their faith in culture and traditional Chinese medicine, disseminate the cultural theory of traditional Chinese medicine, exert the advantages of the media and improve its mechanism, and speed up cross-cultural language exchange and research. These efforts will innovate Chinese medicine culture, strengthen overseas exchange and cooperation as well as flourish traditional Chinese medicine overseas.
"일대일로" 전략을 세운 이래 중국은 중의약(中醫藥)을 해외에 보급하였고 더불어 중의약 교육 및 중의약 문화의 현대화라는 큰 성과를 거두었다. 그러나 중의약의 해외 보급 및 발전은 여전히 중국의 문화 강대국으로 발전시키고자 하는 국가의 전략적 요구와 중의약의 역사적 사명 사이의 격차가 여전히 존재하고 있다. 특히, 중의약의 문화 이론, 해외 전파 방식, 전문용어 번역 등에는 여전히 어려움과 이를 해결하고자 하는 도전은 여전히 잔존하고 있다. "일대일로" 전략의 맥락에서 중의약 종사자는 문화적 이상과 자신감을 강화하여야 한다. 또한 중의약 이론의 대중화를 미디어를 충분히 이용하여 강화하여야 한다. 더불어 중의약의 해외 보급 수단을 개선하고, 다문화 언어 교류를 가속화 해야 한다. 이에 중의약 문화의 혁신을 의사 소통 실천으로 실현하고 중의약의 대외 교류와 협력을 강화하며 중의약의 해외 발전을 촉진할 것을 제언하였다.