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A study on the plan for the reduction of NSD noise according to path control method

패스(Path)제어 방법을 통한 NSD 소음 저감 방안에 관한 연구

  • Kim, Seon-Jin (Land-system center 5th team, Defense Agency for Technology and Quality(DTaQ)) ;
  • Kim, Sung-Gon (Land-system center 5th team, Defense Agency for Technology and Quality(DTaQ)) ;
  • Kang, Tae-Woo (Land-system center 5th team, Defense Agency for Technology and Quality(DTaQ)) ;
  • Shin, Cheol-Ho (Land-system center 5th team, Defense Agency for Technology and Quality(DTaQ))
  • 김선진 (국방기술품질원 기동화력센터 5팀) ;
  • 김성곤 (국방기술품질원 기동화력센터 5팀) ;
  • 강태우 (국방기술품질원 기동화력센터 5팀) ;
  • 신철호 (국방기술품질원 기동화력센터 5팀)
  • Received : 2018.09.04
  • Accepted : 2018.10.05
  • Published : 2018.10.31

Abstract

This paper presents means of reducing noise in NSD using path control methods for Light Tactical Vehicles (LTV). NSD is applied to the rear axle of LTVs for enhancing mobility. NSD can improve mobility of vehicles with a high locking ratio but causes noise under certain conditions due to its mechanical structure. This noise results from contact between gears due to the differential role of NSD. The noise affects users, so users have continually requested noise reductions. Though the noise doesn't affect product performance and durability, and satisfies the National Defense's noise condition standards, users request for noise reduction is the focus of this research. Eliminating the source of sound for LTVs is realistically limited, so this research applies a path control method to reduce noise by controlling the path which transmits the noise. This study improves the structural delivery system and examines methods of reducing noise in LTV systems.

본 연구는 패스(Path) 제어방법을 적용하여 소형전술차량에 적용된 NSD의 소음을 저감하기 위한 것이다. 소형전술차량은 고기동성 확보를 위해 후차축에 차동제한장치 중 하나인 NSD를 적용하였다. NSD는 높은 제한율을 가져 기동성을 향상 시켜주지만 기계적 구조에 의해 특정 조건에서 소음이 발생되는 단점이 있다. 이 소음은 NSD가 차동장치로써 원활한 역할 수행을 위해 기어간 유격에 의해 치간 접촉에 따라 발생되는 소음이다. 이러한 소음이 지속적으로 사용자에게 전달됨에 따라 운용자가 지속적인 문제 제기 및 개선 요구를 하고 있다. 물론, NSD의 소음으로 인해 제품의 성능 또는 내구성에 미치는 영향은 없으며, 국방규격에서 규정하는 소음 조건 역시 만족한다. 하지만, 사용자의 지속적인 개선요구에 따라 소음저감을 위한 방안에 대해 연구를 수행하였다. 따라서, 본 연구에서는 소음원의 제거가 현실적으로 제한되는 전술차량의 NSD 소음을 감소하기 위해 NSD의 소음이 전달되는 경로를 제어하는 패스제어방법을 적용하였다. 이를 통해 구조 전달계를 개선 보완하고 이에 대한 개선효과를 검증하고자 한다.

Keywords

References

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