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Implementation of 3D Virtual Space Documents using Image Information in Real Time

실시간으로 영상 정보을 이용한 3D 가상공간 문서의 디스플레이 구현

  • Received : 2018.02.09
  • Accepted : 2018.02.12
  • Published : 2018.02.28

Abstract

As the information society developed rapidly now, office software based on IoT has released along with office appliances that we encountered in everyday life, providing more convenient services. Now a days, in addition to writing documents for recording, it has importance to create documents for effective document presentation and information transmission. In this paper, we have been presented and designed in 3D virtual space from 2D for effective information transmission in real time. The suggested program, which implements part of the design, enables the voice and visual information to be effectively communicated while conveniently exploring or showing documents in a virtual 3D space. It provides a method of automatically placing documents in 3D virtual space, designing virtual camera movements that effectively explore them, and suggesting how to connect voice information to each document in real time.

IoT 기반 정보화 사회가 급속하게 발전함에 따라 우리가 일상생활에서 접하는 여러 IT사무 가전과 함께 사무용 소프트웨어가 출시되어 보다 편리한 서비스를 제공하게 되었다. 이는 기록용 문서 작성 외에도 효과적인 기록 발표와 정보 전달을 위한 문서 작성이 매우 중요시 되고 있기 때문이다. 본 논문에서는 실시간으로 효과적인 정보전달을 위한 2D기반 3D 가상공간용 설계를 제시한다. 설계의 일부를 구현한 프로그램은 가상의 3D 공간에서 문서를 편리하게 탐색하거나 보여주면서 음성정보와 시각정보를 동시에 효과적으로 전달할 수 있게 하였다. 제시된 프로그램과 구현을 통하여 문서들을 3D 가상공간에 자동으로 배치하는 방법과, 이를 효과적으로 탐색하는 가상의 카메라 움직임에 대한 설계를 제시하고, 각 문서별로 음성정보를 연결하는 방법을 제시한다.

Keywords

References

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