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Global Advertising by Product Standardization Degree Comparative -Focused on Ads. of United States, Britain, Germany, Russia, Brazil, Japan-

글로벌 광고의 국가별·제품군별 표준화 정도 비교연구 -미국·영국·독일·러시아·브라질·일본의 광고를 대상으로-

  • 최경진 (대구가톨릭대학교 언론광고학부)
  • Received : 2017.12.04
  • Accepted : 2017.12.27
  • Published : 2018.01.28

Abstract

In this study, the difference in specific family of six countries for the representation of the elements of the global advertising through investigate the degree of standardization. National and cultural background, social and economic situation compared to the differences that appear here, would you want to see. Thereby global advertising on the message expressed in this and identify the limiting factor family By country looks for any difference illustrates. The analysis shows various contrasts and differences in products group and countries. But there is no need to pursue standardization of advertising in the global market. Why standardization is needed in terms of efficiency of communication in order to achieve cost savings, and the homogenization of preference. To do this, need to find a way to communicate in a global market of consumers can relate to. After all, this is simply not the standardization of advertising is determined that the communication environment and market conditions to build.

본 연구에서는 6개 국가들을 대상으로 제품군별 글로벌 광고의 표현요소별 차이를 통해 표준화의 정도를 고찰할 것이다. 여기서 나타나는 차이를 국가별 문화적 배경과 사회, 경제적 상황과 비교해 보려는 것이다. 그럼으로써 글로벌 광고상의 메시지 표현에 있어서 제품군별 한계요인을 파악하고 이것이 국가별로는 어떠한 차이를 나타내는가를 살펴보려 했다. 분석결과 제품군별, 국가별로 다양한 대비와 차이를 나타내고 있지만 글로벌 시장에서의 광고가 반드시 표준화를 추구해야할 필요는 없다고 판단된다. 표준화가 필요한 이유는 커뮤니케이션의 효율이라는 측면에서는 비용의 절감, 선호성향의 동질화 등을 이루기 위함에 있다. 그러기 위해서는 글로벌 시장의 소비자가 공감할 수 있는 커뮤니케이션 방법을 찾아야 할 것이다. 결국 단순히 광고의 표준화가 아니라 커뮤니케이션 환경과 시장 여건 구축이 관건이라고 본다.

Keywords

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