References
- Kim, Hyunsoo(2017a), A Study on Service Industry Development Policy by Service Nature, Journal of Service Research and Studies, Vol.7, No.1, Mar. 2017, pp.1-216 (김현수(2017a), 서비스본질 기반의 서비스 산업 정책방안, 서비스연구, 제7권 제1호, 2017.3, pp. 1-216). https://doi.org/10.18807/jsrs.2017.7.1.001
- Kim, Hyunsoo(2017b), A Study on Service R&D Policy, Research Report, KISTEP, 2017.1 (김현수 (2017b), 서비스R&D 정책방안 연구, 한국과학기술기획평가원 연구보고서, 2017.1).
- Kim, Hyunsoo(2016a), A Structural Change to Service-Centered Economy by the 4th Industrial Revolution: U-Model Industry and Employment Structure, Service Korea Initiative Special Conference, The Society of Service Science, April 2016, pp.43-54 (김현수(2016a), 4차혁명과 서비스중심경제로의 구조변화: U모델 산업 및 고용구조로의 전환, 서비스강국코리아 특별세미나 자료집, 2016.4.28., pp. 43-54).
- Kim, Hyunsoo(2016b), A Study on Accelerating Service Economy by the 4th Industrial Revolution, Journal of Service Research and Studies, Vol.6, No.3, Sept. 2016, pp.15-28 (김현수(2016b), 4차 산업혁명의 서비스경제화 촉진 연구, 서비스연구, 제6권 제3호, pp. 15-28). https://doi.org/10.18807/JSRS.2016.6.3.015
- Kim, Hyunsoo(2015a), A Suggestion on the New Service Research Framework, Journal of Service Research and Studies, Vol.5, No.2, Sept. 2015, pp.199-216 (김현수(2015a), 서비스연구의 프레임워크 제안, 서비스연구, 제5권 제2호, 2015.9, pp. 199-216). https://doi.org/10.18807/jsrs.2015.5.2.199
- Kim, Hyunsoo(2015b), Audit Paradigm Shift by Economy and Business Change, Audit Research, Vol.25, 2015.11, pp.1-26 (김현수(2015b), 경제경영변화에 따른 감사패러다임 변화, 감사논집, 제25호, 2015.11, pp.1-26).
- Kim, Hyunsoo(2015c), A Transition Strategy from Traditional Economy to New Economy, in Proceedings of Service Korea Initiative 2015 Conference, The Society of Service Science, Dec. 2015, pp.175-185 (김현수(2015c), 전통경제에서 신경제로 이행전략, 서비스강국코리아 2015 자료집, 2015.12, pp.175-185).
- Lao-Tzu(1982), Tao Te Ching, Ki Keun Chang Tr., Samsung Publishing Co., 1982 (노자(1982), 도덕경, 장기근 역, 삼성출판사, 1982).
- Lee, Keun Chul(2011), Research on Cheonbugyung Philosophy, 2011.4 (이근철(2011), 천부경 철학 연구, 도서출판 모시는 사람들, 2011.4).
- Lusch, R.F., S.L. Vargo, G. Wessels(2008), Toward a conceptual foundation for service science: Contribution from service-dominant logic, IBM Systems Journal, Vol.47, No.1, 2008.1, pp.5-14. https://doi.org/10.1147/sj.471.0005
- National Science & Technology Council(2017), A Strategy for Service R&D and Investment Plan, July 2016 (국가과학기술심의회, 서비스R&D 중장기 추진전략 및 투자계획, 2017.1.).
- The Korean Government(2016), A Strategy for Korean Service Economy, July 2016 (정부합동, 서비스경제 발전전략, 2016.7.5.).
- The Service Korea Initiative(2016), A Vision Statement for Global Service Korea Initiative, in Proceedings of Service Korea Initiative 2016 Conference, The Service Korea Initiative, Oct. 2016, pp.18-23 (서비스강국코리아(2016), 글로벌서비스강국코리아 비전, 서비스강국코리아 2016자료집, 2016.10, pp.18-23).
Cited by
- 한국대표사상의 서비스철학성 고찰 vol.9, pp.1, 2019, https://doi.org/10.18807/jsrs.2019.9.1.001
- 서비스본질기반 조직의 직무만족 및 몰입에 관한 연구 : 치과병원에서 노사관계와 참여적 작업조직의 매개를 중심으로 vol.9, pp.1, 2017, https://doi.org/10.18807/jsrs.2019.9.1.017
- 동양 주류사상의 서비스철학성 고찰 vol.9, pp.2, 2017, https://doi.org/10.18807/jsrs.2019.9.2.001
- 서양 대표사상의 서비스철학성 연구 vol.9, pp.3, 2017, https://doi.org/10.18807/jsrs.2019.9.3.001
- Service Science: Past, Present, and Future vol.11, pp.2, 2017, https://doi.org/10.1007/s12927-019-0006-5
- 신경제사회 중심사상으로서의 서비스철학 연구 vol.9, pp.4, 2017, https://doi.org/10.18807/jsrs.2019.9.4.001
- 의료서비스의 서비스본질 특성이 직무성과에 미치는 영향 :개인성향을 조절변수로 vol.9, pp.4, 2017, https://doi.org/10.18807/jsrs.2019.9.4.041
- 신경영학 프레임워크 연구 vol.10, pp.1, 2017, https://doi.org/10.18807/jsrs.2020.10.1.001
- 서비스산업별 서비스본질이 직무성과에 미치는 영향 연구 vol.20, pp.4, 2017, https://doi.org/10.5392/jkca.2020.20.04.331
- 새로운 경영으로서의 현대 서비스경영 모델 vol.10, pp.2, 2017, https://doi.org/10.18807/jsrs.2020.10.2.091
- 서비스경제시대의 신경영자 모델 연구 vol.10, pp.3, 2017, https://doi.org/10.18807/jsrs.2020.10.3.01
- 현대 경영자로서의 본질과 성향 연구 vol.10, pp.3, 2017, https://doi.org/10.18807/jsrs.2020.10.3.023
- 서비스경제시대 중소기업 경영자의 기업가지향성과 CEO역량이 경영성과에 미치는 영향 연구 vol.10, pp.3, 2017, https://doi.org/10.18807/jsrs.2020.10.3.081