Abstract
Traditional anti-collision algorithms determine slot size of initial frame based on the information of number of collision slots, idle slots, and success slots. Since there is no information about collision at the beginning of tag information collection, traditional anti-collision algorithms can not determine the initial frame size. Considering that performance of anti-collision algorithm is very sensitive to initial slot size traditional anti-collision algorithms need some improvements. In this study two methods are proposed to determine slot size of initial frame efficiently, through which we can improve the performance of dynamic frame slotted aloha algorithm. To verify the performance of proposed algorithms, 2.4GHz RFID system is used. Throughput and delay time are derived through simulation, which is developed using JAVA. We have seen that proposed algorithm improves throughput by 9.6% and delay time by 9.8%.
기존의 충돌 방지 알고리즘들은 현 프레임내의 충돌 정보를 토대로 다음 프레임내의 슬롯 수를 결정하기 때문에 충돌 정보가 전혀 없는 초기 프레임의 슬롯 수는 결정할 수가 없다. 따라서 이들 알고리즘들은 초기 슬롯 수를 임의의 상수로 설정해 사용하고 있는데 알고리즘의 효율이 초기 슬롯 수에 민감하다는 연구결과를 감안하면 이는 개선 할 필요성이 있다. 본 연구에서는 이를 위해 효율적인 초기 프레임 슬롯 수 결정을 위한 두 가지 방법을 제안하였는데 이를 통해 Dynamic Frame Slotted Aloha Algorithm의 성능 개선을 시도하였다. 본 연구에서 제안한 알고리즘의 성능을 검증하기 위하여 2.4 GHz RFID 시스템을 사용하였으며 성능 측도로 사용한 Throughput과 Delay Time을 유도하기 위해 시뮬레이션 모형을 Java로 구축하였다. 본 연구에서 제안한 방법을 통해 Throughput은 9.6%, Delay Time은 9.8% 개선됨을 확인하였다.