References
- Do, J., Revisiting Linear Equation and Slope in School Mathematics: an Algebraic Representation and an Invariant of Straight Line, Communications of Mathematical Education 22(3) (2008), 337-347. 도종훈, 직선의 대수적 표현과 직선성 (直線性)으로서의 기울기, 수학교육논문집 22(3) (2008), 337-347.
- Do, J., Analysis on Korean Middle School Mathematics Textbooks Published in the Syllabus Period Centered on the Concept 'Straight Line', The Korean Journal for History of Mathematics 24(3) (2011), 95-108, 도종훈, 교수요목기 초급중학교 수학교과서의 내용 구성과 전개 방식 분석 - '직선' 관련 내용을 중심으로, 한국수학사학회지 24(3) (2011), 95-108.
- Kim, J., Research on change of high school level mathematics curriculums, Mathematical Education 18(1) (1980), 1-7. 김주봉, 인문계 고등학교 수학과 교육과정의 변천에 관한 연구, 수학교육 18(1) (1980), 한국수학교육학회.
- Kim, H., Kim, S., Analysis of contents of textbooks through change of curriculum - focused on the area 'measurement', Journal of Research in Scientific Education 25 (1999), 115-129. 김혜련, 김선유, 교육과정 변천에 따른 교과서 내용 분석-초등학교 측도 영역을 중심으로, 과학교육연구 25 (1999), 115-129.
- Lee, J., Mathematics Curriculum in South Korea, Kyungmoonsa, 2004. 이중권, 우리나라의 수학교육과정, 경문사, 2004.
- Lee, K., Sim, K, Research on the change of the area 'probability and statistics' in elementary mathematics curriculum, Communications of Mathematical Education 15 (2003), 113-117. 이강섭, 심규상, 초등학교 수학과 교육과정에서 '확률과 통계' 영역의 변천에 관한 연구, 수학교육논문집 15 (2003), 113-117.
- Lee S., Jeong, E., An analysis of contents related to ratio in elementary mathematics textbooks through the development of curriculums, Journal of Research in Scientific Education 29 (2006), 17-39. 이순주, 정은실, 교육과정 변천에 따른 초등학교 수학 교과서 비 (比) 관련 내용분석, 과학교육연구 29 (2006), 17-39.
- Lee, S., Middle School Mathematics 1, Daedong Munhwasa, 1960. 이성헌, 중학교 수학 1, 대동문화사, 1960.
- Lee, S., Middle School Mathematics 2, Daedong Munhwasa, 1956. 이성헌, 중학교 수학 2, 대동문화사, 1956.
- Lee, S., Middle School Mathematics 3, Daedong Munhwasa, 1960. 이성헌, 중학교 수학 3, 대동문화사, 1960.
- Ministry of Education, National Mathematics Curriculums(1946-1997), Ministry of Education, 2000. 교육부, 초 중 고등학교 수학과 교육과정 기준 (1946-1997), 교육부, 2000.
- Ministry of Education, Mathematics Curriculum, Notification of Ministry of Education 2015-74 [independent volume 8], 2015. 교육부, 수학과 교육과정, 교육부 고시 제 2015-74호 [별책 8], 2015.
- Ministry of Education, Mathematics Curriculum, Notification of Ministry of Education 2011-361 [independent volume 8], 2011. 교육과학기술부, 수학과 교육과정, 교육과학기술부 고시 제 2011 361호 [별책 8], 2011.
- Park, H., History of Mathematics Education, Kyohaksa, 1982. 박한식, 수학교육사, 교학사, 1982.
- Rhyu, S., Change and prospect of Korean mathematics education, The Journal of Educational Theory and Practice 5 (1988), 107-112. 유시규, 한국 수학 교육과정의 변천과 전망, 교육문제연구 5 (1988), 107-112.
- Song, S., Han, H., Analysis of Math Textbooks According to the 6th Curriculum in Middle School, Journal of Research in Curriculum & Instruction 2(1) (1998), 68-85. 송순희, 한혜승, 제6차 교육과정에 따른 중학교 수학교과서 분석, 교과교육학연구 2(1) (1998), 68-85.
- Shin, J., Noh, Y., A Comparative and Analytic Study on the Sixth and Seventh Curriculum of Mathematics in High School, Journal of the Korean School Mathematics Society 3(2) (2000), 83-97. 신중필, 노영순, 제6.7차 고등학교 수학과 교육과정 비교.분석 연구, 한국학교수학회논문집 3(2) (2000), 83-97.
Cited by
- 제1차 교육과정기의 중·고등학교 수학 교과서 발행 실태 연구 vol.33, pp.1, 2017, https://doi.org/10.14477/jhm.2020.33.1.055