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A Study on the Server Framework for Multi-platform Simulation Network Game

멀티 플랫폼 시뮬레이션 네트워크 게임을 위한 서버 프레임워크 연구

  • 권순정 (서강대학교 평생교육원 MTEC)
  • Received : 2017.11.12
  • Accepted : 2017.12.20
  • Published : 2017.12.20

Abstract

Some duplicate processes are happen in developing games under the diverse platforms. Implementing functions. like processing and managing data, in every platforms have an influence on game development. In this paper, we propose a multi-platform server framework that can simulate combat games such as one server on any platform. It was designed to be easy to debug using a protocol consisting of attribute-value pairs by the JSON data format. Since it is independent of the programming language, it has the advantage of being able to communicate with various languages. The server proposes a model that can easily upgrade the structure or the specification using the Amazon web server.

다양한 플랫폼에 따라 게임을 개발하는 데에는 중복되는 작업들이 있는 것 같다. 각 플랫폼에 따라 데이터를 관리하고 처리하는 유사한 작업이 포함되는데, 이는 개발기간에도 영향을 미친다. 본 논문은 최근 유행하고 있는 전투 시뮬레이션 게임을 멀티 플랫폼 기반으로 서버를 설계 하고 제작하여 플랫폼 형태와 상관없이 동일한 서버와 같은 전투 시뮬레이션의 결과를 볼 수 있는 서버 프레임 워크를 제안한다. JSON 데이터 포맷을 사용하여 속성-값 쌍으로 이루어진 프로토콜을 사용하여 디버깅하기 편하게 설계 하였다. 프로그래밍 언어에 독립적이기 때문에 다양한 언어와 통신을 할 수 있는 장점도 가지고 있다. 서버는 아마존 서버를 이용하여 쉽게 서버 구조를 확장하거나 서버 스펙을 업그레이드 할 수 있는 모델을 제안한다.

Keywords

References

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