A study of KREONET Promotion through Analysis of User Satisfaction Investigation

고객만족도 조사 분석을 통한 국가과학기술연구망(KREONET) 활성화 방안 연구

  • 권우창 (한국과학기술정보연구원 첨단연구망센터) ;
  • 이명선 (한국과학기술정보연구원 첨단연구망센터) ;
  • 박병연 (한국과학기술정보연구원 첨단연구망센터)
  • Received : 2016.11.26
  • Accepted : 2016.12.29
  • Published : 2016.12.31

Abstract

KREONET is a national research network that supports research and development of advanced scientific application for about 200 KREONET members including national research institute, government office, university and research institution of commercial company with high performance networking service. In order to fulfil user satisfaction, this paper provides a solution for the issues in KREOENT service through investigating problems and analyzing user satisfaction survey during 2014 and 2015. Moreover it offers KREONET promotion strategy with user customization service.

국가과학기술연구망(KREONET)는 고성능 네트워크 서비스를 통해 정부출연연구소, 정부기관, 대학, 학협회, 산업체 등의 약 200개 기관이 사용하고 있는 첨단과학기술분야에 관한 연구개발을 지원하고 있는 국가연구망(National Research Network)이다. 본 논문은 국가과학기술연구망의 사용자들을 대상으로 시행된 2014, 2015년도 고객만족도 조사에 대한 비교분석을 통해 사용자들의 요구사항을 도출하고 국가과학기술연구망 서비스에 대한 해결책을 제시한다. 나아가 사용자 맞춤형 서비스를 제공하는 국가과학기술연구망 활성화 방안에 대해서 제시한다.

Keywords

References

  1. http://www.kreonet.net/
  2. B. Finley, E. Boz, K. Kilkki, J. Manner, A. Oulasvirta, H. Hammainen, "Does network quality matter? A field study of mobile user satisfaction", Pervasive and Mobile Computing, 2016.
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