References
- Bhattacherjee, A., "Individual Trust in Online Firms : Scale Development and Intial Test", Journal of Management Information Systems, Vol.19, No.1, 2002, 211-241. https://doi.org/10.1080/07421222.2002.11045715
- Brock, T.C. and L.A. Brehm, Implications of Commodity Theory for Value Change, NY. Academic Press, 1968.
- Chang, M.H., "The Effects of Trust and Perceived Risk on Attitude and Purchase Intension in Internet Shopping Malls", The Journal of Information Systems, Vol.14, No. 1, 2005, 227-249. (장명희, "인터넷 쇼핑몰에서 신뢰와 지각된 위험이 태도 및 구매의도에 미치는 영향", 정보시스템 연구, 제14권, 제1호, 2005, 227-249.)
- Chen, S.C. and G.S. Dhillon, "Interpreting Dimensions of Consumer Trust in E-Commerce", Information Technology and Management, Vol.4, No.2-3, 2003, 303-318. https://doi.org/10.1023/A:1022962631249
- Cho, H.D., "Voice Phishing Occurrence and Counterplan", Journal of the Korea Contents Association, Vol.12, No.7, 2012, 176-182. (조호대, "보이스피싱 발생 및 대응방안", 한국콘텐츠학회논문지, 제12권, 제7호, 2012, 176-182.) https://doi.org/10.5392/JKCA.2012.12.07.176
- Cho, H.H., "Causal Relationships between Factors of Trustworthiness and Trust in Intermediary in B2C E-marketplaces", Chung-Ang University, 2010. (조휘형, "오픈마켓에서 다면적 신뢰가치성 요인과 신뢰간의 영향관계에 관한 연구", 중앙대학교, 2010.)
- Choi, S.W. and K.T. Kim, "Design and Implementation of a Keyboard Input Security System for Safe and Trusted E-Commerce", The KIPS Transactions : Part C, Vol.13, No.1, 2006, 55-62. (최성욱, 김기태, "안전하고 신뢰성 있는 전자상거래를 위한 키보드 입력 보안 시스템의 설계 및 구현", 정보처리학회논문지, 제13권, 제1호, 2006, 55-62.)
- Choi, S.W., "Effect of the Perception of Social Activity on Attitude toward Entertainer", Hong ik University, 2007. (최성욱, "사회공헌활동인식이 연예인에 대한 태도에 미치는 영향", 홍익대학교, 2007.)
- Cialdini, R.B., B.J. Sagarin, and W.E. Rice, "Training in Ethical Influence", Social Influences on Ethical Behavior in Organizations, Mahwah, NJ : Erlbaum, 2001, 137-163.
- DOOSAN, Doopedia, DOOSAN Corporation, 2010. (두산, doopedia 두산백과, (주) 두산, 2010.)
- Flavian, C., M. Guinaliu, and R. Gurrea, "The Role Played by Perceived Usability, Satisfaction and Consumer Trust on Website Loyalty", Information and Management, Vol.43, 2006, 1-14. https://doi.org/10.1016/j.im.2005.01.002
- Gefen, D., E. Karahanna, and D.W. Straub, "Trust and TAM in Online Shopping : An Integrated Model", MIS Quarterly, Vol.27, No. 1, 2003, 51-90. https://doi.org/10.2307/30036519
- Goldsmith, R.E., B.A. Lafferty, and S.J. Newell, "The Impact of Corporate Credibility and Celebrity Credibility on Consumer Reaction to Advertisements and Brands", Journal of Advertising, Vol.24, No.29, 2000, 43-54.
- Hadwiger, K., "Some Effect of Voice Quality in Retention", Journal of Broadcasting, Vol.14, No.3, 1970, 317-324. https://doi.org/10.1080/08838157009363600
- Jang, J.O., "Elderly Crime and its Victimization", Korean Criminological Review, Vol.20, No.1, 2009, 215-255. (장준오, "노인범죄와 범죄피해에 대한 실태연구", 형사정책연구, 제20권, 제1호, 2009, 215-255.)
- Jang, Y.M., "Dameges for Consumer and Improvements of Telemarketing", Korean Consumer Agency, 2001, 1-47. (장여민, "전화권유 판매의 소비자 피해 및 개선방안", 한국소비자원 기타자료, 2001, 1-47.)
- Jarvenpaa, S.L., N. Tractinsky, and L. Saarinen, "Consumer Trust in an Internet Store : A Cross-Cultural Validation", Journal of Computer-Mediated Communication, Vol.5, No.2, 1999.
- Jeon, T.S., "The Influence of Promotion of TV Home Shopping on Purchasing Behavior-Forcused on Purchasing Personal Computer Products", Chung-Ang University, 2003. (전타식, TV홈쇼핑에서 프로모션이 구매행동에 미치는 영향에 관한 연구 : 개인용 컴퓨터 구입을 중심으로, 중앙대학교, 2003.)
- Kim, J.K. and D.H. Lee, "A Rearch on Information Security Risk-based Antecedents Influencing Electronic Commerce User's Trust", Asia Pacific Journal of Information Systems, Vol.15, No.2, 2005, 65-96. (김종기, 이동호, "전자상거래 사용자의 신뢰에 영향을 미치는 정보보안위험 기반의 선행 요인 연구", 경영정보학연구, 제15권, 제2호, 2005, 65-96.)
- Kim, M.J. and E.Y. Na, "Effects of Nonverbal Communication in National Assembly Candidates' Broadcasted Speech on Viewers Depending on Involvement-Voice, Gaze and Gesture", Korean Journal of Broadcasting and Telecommunication Studies, Vol.19, No. 3, 2005, 42-103. (김명주, 나은영, "방송 연설 후보자의 비언어적 커 뮤니케이션이 고.저관여 시청자에게 미치는 영향 : 제17대 국회의원 후보자들의 목소리, 응시, 손동작을 중심으로, 한국방송학보, 제19권, 제3호, 2005, 42-103.)
- Kim, M.K., "The Study on the Effectiveness of the Scarcity Message and Favorite of Shopping-Host in Purchase Intention", Chung-Ang University, 2005. (김명기, "희소성 메시지와 쇼핑호스트에 대한 호감도가 수용자의 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 : TV홈쇼핑을 중심으로", 중앙대학교, 2005.)
- Kim, S.G., "Types of Telecommunications Fraud as Criminal Activity", Institute for Leagal Studies Chonnam National University, 2012, 339-365. (김성규, "전기통신 금융사기의 현상과 그 가벌성", 법학논총, 제32집, 제2호, 2012, 339-365.)
- Kim, S.R., "Zur Strafbarkeit Von Phishing", IT and Law Research Institute, Vol.4, 2010, 251-290. (김성룡, "피싱(Phishing)의 가벌성, IT와 법 연구", 제4권, 2010, 251-290.)
- Knapp, M.L., Essential of Nonverbal Communication, New York, Holt Rinehart and Winston Inc, 1980.
- Ko, I.S. and S.J. Choi, "Building Customer Loyalty with Trust and Familarity in the Internet-based Shopping-mall", Asia Pacific Journal of Information Systems, Vol.15, No.3, 2005, 187-207. (고일상, 최수정, "인터넷 쇼핑몰에서 신뢰와 친밀감이 고객 충성도에 미치는 영향에 관한 연구", 경영정보학연구, 제15권, 제3호, 2005, 187-207.)
- Larzelere, R.E. and T.L. Huston, "The Dyadic Trust Scale : Toward Understanding Interpersonal Trust in Close Relationships", Journal of Marriage and the Family, Vol.42, No.3, 1980, 595-604. https://doi.org/10.2307/351903
- Lee, B.H., "Analysis of Types and Victims of the Tele-financial Fraud-A Comparison between Korea and Japan", Korean Criminal Psychology Review, Vol.4, No.2, 2008, 165-192. (이봉한, "전화금융사기의 유형과 피해자 분석", 한국범죄심리연구, 제4권, 제2호, 2008, 165-192.)
- Lee, E.S., H.Y. Moon, and S.H. Lee, "A Study for Method of the User Authentication and Security apply to the Type of Function password in Embedded System and Electronic Commerce", The KIPS Transactions : Part D, Vol.14, No.4, 2007, 363-372. (이은서, 문호영, 이상호, "임베디드 시스템과 전자상거래에서 함수형 패스워드방식의 사용자인증 및 보안 방법에 대한 연구", 정보처리학회논문지D, 제14권, 제4호, 2007, 363-372.)
- Lee, H.J., "Study on the Newtypes of Crime Using Smart Phone and the Police Counter Measurements", Korean Police Studies Association, Vol.11, No.4, 2012, 319-344. (이훈재, "스마트폰 신종범죄의 유형 및 경찰 대응방안에 관한 연구", 한국경찰연구, 제11권, 제4호, 2012, 319-344.)
- Lim, E.M., "The Effect of Celebrity Endorser Professionalism on Advertising Attitude and Purchase Intention", Hongik University, 2010. (임은미, "전문가 모델 광고가 광고 태도와 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 기능성 화장품 인쇄광고를 중심으로", 홍익대학교, 2010.)
- Mayer, R.C., J.H. Davis, and F.D. Schoorman, "An Integrative Model of Organizational Trust", Academy of Management Review, Vol.20, No.3, 1995, 709-734. https://doi.org/10.5465/amr.1995.9508080335
- McKnight, D.H. and N.L. Chervany, "What Trust Means in E-Commerce Customer Relationships : An Interdisciplinar Conceptual Typology", International Journal of Electronic Commerce, Vol.6, No.2, 2002, 35-59.
- McKnight, D.H., V. Choudhury, and C. Kacmar, "Developing and Validation Trust Measures for e-Commerce : An Integrative Typology", Information Systems Research, Vol.13, No.3, 2002, 334-359. https://doi.org/10.1287/isre.13.3.334.81
- Nam, Y.Y., "A Study on the Correlation between Web Site Reliability and Visual Rlements", Ewha Womans University, 2008. (남윤이, "웹 사이트 신뢰도와 시각적 요소의 상관관계에 관한 연구 : 인터넷 쇼핑몰을 중심으로", 이화여자대학교, 2008.)
- Park, L.H., "A Study on Communication Effects of the Elements Voice Construction : Focusing on the Influence on the Audience's Likeability and a Communicator's Credibility", Keimyung University, 2009. (박란희, "목소리 구성요소의 커뮤니케이션 효과에 관한 연구 : 화자의 호감도와 공신력에 미치는 영향을 중심으로", 계명대학교, 2009.)
- Rossiter, J.R. and L. Percy, Advertising and Promotion Management, Mcgraw-Hill Book Company, 1987.
- Rousseau, D.M., S.B. Sitkin, R.S. Burt, and C. Camerer, "Not So Different After All A Cross-Discipline View of Trust", Academy of Management Review, Vol.23, No.3, 1998, 393-404. https://doi.org/10.5465/AMR.1998.926617
- Ryu, I. and H.R. Choi, "Factors Influencing the Consumer Trust and Mediating Roles of Trust on Purchasing Intention in B2C Electronic Commerce", Asia Pacific Journal of Information Systems, Vol.13, No.4, 2003, 49-72. (유 일, 최혁라, "B2C 전자상거래에서 고객신뢰의 영향요인과 구매의도에 대한 신뢰의 매개역할", 경영정보학연구, 제13권, 제4호, 2003, 49-72.)
- Son, D.H. and Y.H. Cha, "The Effect of Trust on the Usage of Internet Shopping Mall", The Journal of Information Systems, Vol.15, No.3, 2006, 131-157. (손달호, 차영한, "신뢰형성이 인터넷쇼핑몰의 이용에 미치는 영향", 정보시스템연구, 제15권, 제3호, 2006, 131-157.)
- Williamson, O.E., "Calculativeness, Trust, and Economic Organization", The Journal of Law and Economics, Vol.36, No.1, 1993, 453-502. https://doi.org/10.1086/467284
- Yang, J.Y., "Antecedents of Trust and Relationship Between Commitment and Intention to Reinvest : Focused on Real Estate Investment Clients", Kyungnam University, 2006. (양정연, "부동산 투자고객의 신뢰선행 요인 및 몰입과 재투자의도 간의 관계에 관한 연구", 경남대학교, 2006.)
- Yoon, H.S., "Study on Countermeasure of Voice Phishing", Law Journal, Vol.34, 2010, 237-266. (윤해성, "보이스피싱 범죄 대응방안 고찰", 법학논고, 제34집, 2010, 237-266.)