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Development and Architecture of Video-to-Images to Enhance User Experience for Video Content Consumption

동영상 콘텐트 소비의 사용자 경험 향상을 위한 V2I(Video to Images) 기술 및 그 구조

  • 전규영 (한국과학기술원 전기및전자공학부) ;
  • 양진홍 (한국과학기술원 정보통신공학부) ;
  • 김용록 (한국과학기술원 IT 융합연구소) ;
  • 박효진 (한국과학기술원 정보통신공학부) ;
  • 정성관 (한국과학기술원 IT 융합연구소)
  • Received : 2016.03.22
  • Accepted : 2016.04.26
  • Published : 2016.07.15

Abstract

The proportion of video content consumption is growing dramatically but some users avoid it. The reasons are initial time to load, lack of the time to watch video content, and particularly a traffic issues on mobile devices. The proposed Video-to-Images(V2I) technology offers a new user experience to end users through converting video into images without content providers' or users' effort. Using the V2I technology, consumption methods of video content with new type of content by users and the advantages of the new user experience will be introduced. Furthermore, the overall architecture of the V2I will be explained.

사용자 콘텐트 소비 중 동영상 콘텐트가 차지하는 비중이 매우 높아지고 있지만, 그로 인해 사용자들은 동영상 콘텐트의 홍수 속에서 초기 로딩 지연 및 콘텐트 소비에 필요한 시간의 부족, 특히 모바일 장치에서의 과도한 트래픽 발생, 그리고 재생 시간에 따른 콘텐트 소비 시간의 부족 등의 문제로 문제 등으로 동영상 콘텐트 재생을를 꺼리게 되는 경우도 발행한다. 제안하는 V2I(Video to Images) 기술은 동영상 콘텐트를 콘텐트 제공자나 사용자의 별도 노력 없이도 연속된 이미지 형태의 요약된 콘텐트로 변환하여 사용자에게 동영상 콘텐트 소비를 위한 새로운 사용자 경험을 제공한다. 본 논문에서는 이러한 V2I 기술을 통해 사용자가 어떻게 동영상 콘텐트를 새로운 형태로 소비할 수 있는지, 이러한 새로운 사용자 경험의 장점은 무엇인지에 대해 소개하고, 또 V2I 전체 시스템의 구조에 대해서도 설명한다.

Keywords

Acknowledgement

Grant : 이종스크린 적응형 자율 스마트 미디어 기술 개발

Supported by : 정보통신기술진흥센터

References

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