Abstract
The purpose of this paper is to explore and analyze design of USATODAY.COM aimed at being helpful for Chinese online news industry to search for the way forward. USATODAY.COM which converges print and online newsrooms is regarded as a pioneer in the online communication media. It engages interaction with users and their demand, and provides the best level of website and service design. This paper conducted through both theoretical works and design analyses by randomly visiting USATODAY.COM from May 23 to June 5, 2016. USATODAY.COM maintains consistent and high quality of a visual identity system on its homepage, and it is strongly linked to that of USA TODAY. Also, USATODAY.COM provides unique content provision methods, interactive features, advertisement and payment functions through service design considering the user experiences and needs. Based on its results, it is expected to contribute to Chinese online newspaper market which has an astonishing chance to grow.
본 연구는 이용자와의 상호작용을 추구하는 온라인 커뮤니케이션의 대표적인 매체로 간주되고 있는 유에스에이투데이닷컴을 홈페이지디자인과 서비스디자인 측면에서 분석함으로써 중국의 온라인신문들이 나아갈 방향을 찾는데 도움을 주고자 한다. 이를 위해 지면-온라인신문의 통합 뉴스룸 운영을 통해 세계 최고 수준의 혁신적인 디자인과 서비스를 제공하고 있는 유에스에이투데이닷컴을 2016년 5월 23일부터 6월 5일까지 2주 동안 랜덤하게 방문하여 분석하였다. 유에스에이투데이닷컴은 지면신문인 유에스에이 투데이와 일관된 시각 아이덴티티 연계성을 갖고 있다. 그리고 멀티미디어와 가로읽기 방식의 기사, 이용자와 편집자는 물론 이용자간 쌍방향 소통, 이용자와 광고주를 모두 고려한 광고와 직관적인 결제 기능 등 편리하고 유니크한 서비스디자인을 제공하고 있다. 분석 내용을 토대로 중국도 사용자 경험을 고려한 독창적인 디자인을 개발하여 온라인신문의 페이지와 서비스를 개선한다면 콘텐츠는 물론 디자인도 우수한 세계적인 온라인신문으로 자리매김할 수 있을 것으로 기대한다.