References
- 김찬빈. 2009. 고등학교 경제 교과서 탐구 활동 분석. 석사학위논문, 숙명여자대학교 교육대학원.(Kim, Chan-Bin. 2009. An Analysis on the Pursuit Activity within the highschool Economy Textbook. M.A. thesis, Graduate School of Education, Sookmyung Women's University.)
- 김창환 외. 2014a. 중학교 사회 1. 서울: 좋은책 신사고.(Kim, Chang-Hwan et al. 2014a. Middle School Social Studies 1. Seoul: Joeunchaek Sinsago.)
- 김창환 외. 2014b. 중학교 사회 2. 서울: 좋은책 신사고.(Kim, Chang-Hwan et al. 2014b. Middle School Social Studies 2. Seoul: Joeunchaek Sinsago.)
- 김영순 외. 2014a. 중학교 사회 1. 서울: 두산동아.(Kim, Young-Soon et al. 2014a. Middle School Social Studies 1. Seoul: Doosan Dong-A.)
- 김영순 외. 2014b. 중학교 사회 2. 서울: 두산동아.(Kim, Young-Soon et al. 2014b. Middle School Social Studies 2. Seoul: Doosan Dong-A.)
- 교육과학기술부. 2012. 사회과 교육과정. 서울: 교육과학기술부.(Ministry of Education and Science Technology. 2012. Social Studies Curriculum. Seoul: Ministry of Education and Science Technology.)
- 교육부. 2013. 초.중등학교 교육과정 총론. 세종: 교육부.(Ministry of Education. 2013. General Curriculum for Elementary and Secondary School. Sejong: Ministry of Education.)
- 교육부. 2014. 제2차 학교도서관 진흥 기본 계획. 세종: 교육부.(Ministry of Education. 2014. The Second Comprehensive Plans for the School Libraries in Korea: 2014-2018. Sejong: Korea Ministry of Education.)
- 대통령소속 도서관정보정책위원회, 문화체육관광부. 2013. 2012 전국 도서관 운영 평가 결과 보고서. 세종: 문화체육관광부.(Presidential Committee on Library and Information Policy of Korea, Ministry of Culture, Sports and Tourism. 2013. The Evaluation Report of Libraries' Management in 2012. Sejong: Ministry of Culture, Sports and Tourism.)
- 류재명 외. 2014a. 중학교 사회 1. 서울: 천재교과서.(Yoo, Jae-Myung et al. 2014a. Middle School Social Studies 1. Seoul: CheonJae Textbook.)
- 류재명 외. 2014b. 중학교 사회 2. 서울: 천재교과서.(Yoo, Jae-Myung et al. 2014b. Middle School Social Studies 2. Seoul: CheonJae Textbook.)
- 박명규, 한상완. 2005. 학교도서관 중심의 정보교과 교육과정 모형. 한국문헌정보학회지, 39(1): 167-194.(Park, Myung-Kyu and Han, Sang-Wan. 2005. "A Curricular Model of Information Literary for School Libraries in Korea." Journal of the Korean Library and Information Science Society, 39(1): 167-194.) https://doi.org/10.4275/KSLIS.2005.39.1.167
- 송기호. 2011. 국가 수준 교육과정에서 범 교육과정으로서의 정보활용능력 위상 강화 방안. 한국도서관.정보학회지, 42(2): 29-50.(Song, Gi-Ho. 2011. "Alternative Measures for Improvement of Information Literacy as Cross Curricula under the National Curriculum in Korea." Journal of Korean Library and Information Science Society, 42(2): 29-50.)
- 송기호. 2014. 사서교사를 위한 통합정보활용교육론. 대구: 태일사.(Song, Gi-Ho. 2014. Integrated Information Literacy Education for Teacher Librarians. Daegu: Taeilsa.)
- 송기호, 김태수. 2008. 교과연계성 강화를 위한 학습주제 중심의 통합 정보활용교육과정에 대한 연구. 한국정보관리학회지, 25(3): 41-64.(Song, Gi-Ho and Kim, Tae-Soo. 2008. "A Study of the Thematically Integrated Information Literacy Curriculum for Strengthening its Relationship with Curricula." Journal of Korea Society for Information Management, 25(3): 41-64.)
- 신동령. 2010. 초등학교 사회과 탐구 활동의 활용 실태 및 적합성 분석: 역사 영역을 중심으로. 석사학위논문, 청주교육대학교 교육대학원.(Shin, Dong-Ryoung. 2010. Inquiry Activities in Elementary School Social Studies: Focusing on History Education. M.A. thesis, Graduate School of Education, Chongju National University of Education.)
- 옥일남. 2012. 고등학교 사회 교과서에 나타난 탐구 활동 분석. 시민교육연구, 44(1): 51-90.(Ok, Il-Nam. 2012. "Understanding of Inquiry Activity in High School Social Studies Textbooks." Theory and Research in Citizenship Education, 44(1): 51-90.)
- 이간용. 2005. 초등 사회 교과서 탐구 과제의 문제점 및 대안의 모색: 지리영역을 중심으로. 사회과 교육, 44(3): 151-171.(Lee, Khan Yong. 2005. "Alternatives for the Problems of the Inquiry Tasks in Social Studies of Elementary School." Social Studies Education, 44(3): 151-171.)
- 이진석 외. 2014a. 중학교 사회 1. 서울: 지학사.(Lee, Jin-Syek et al. 2014a. Middle School Social Studies 1. Seoul: Jihaksa.)
- 이진석 외. 2014b. 중학교 사회 2. 서울: 지학사.(Lee, Jin-Syek et al. 2014b. Middle School Social Studies 2. Seoul: Jihaksa.)
- 장정인. 2009. 중등 사회과 교과서 정치 영역의 탐구 과제 분석: 행위능력 요구 활동을 중심으로. 교육문화연구, 15(1): 107-138.(Jang, Jung-In. 2009. "An Analysis on Inquiry Task On the Political Area in Social Studies Textbooks." Journal of Education & Culture, 15(1): 107-138.)
- 전민제. 2011. Bloom의 교육목표분류에 근거한 2007개정 고 1 사회 교과서 일반사회 영역의 탐구 과제 분석. 석사학위논문, 대구대학교 교육대학원.(Jeon, Min-Je. 2011. An alysis of inquiry activities in the General Social Studies Section of the High School First-Year Social Studies Textbook of the 2007 Revised Curriculum by Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. M.A. thesis, Graduate School of Education, Daegu University.)
- 조민. 2008. 자기 주도적 학습을 위한 탐구 활동의 분석: 10학년 사회 교과서를 중심으로. 석사학위논문, 성신여자대학교 교육대학원 교육학과.(Cho, Min. 2008. An Analysis on the Inquiry Activities for Self-directed Learning: focused on the 'Social Studies' Textbook of Tenth Grade. M.A. thesis, Graduate School of Education, Sung-Shin Women's University.)
- 조영달 외. 2014a. 중학교 사회 1. 서울: 미래엔.(Cho, Young-Dal et al. 2014a. Middle School Social Studies 1. Seoul: Mirae-n.)
- 조영달 외. 2014b. 중학교 사회 2. 서울: 미래엔.(Cho, Young-Dal et al. 2014b. Middle School Social Studies 2. Seoul: Mirae-n.)
- 최성길 외. 2014a. 중학교 사회 1. 서울: 비상교육.(Choi, Seong-Gil et al. 2014a. Middle School Social Studies 1. Seoul: VisangEducation.)
- 최성길 외. 2014b. 중학교 사회 2. 서울: 비상교육.(Choi, Seong-Gil. et al. 2014b. Middle School Social Studies 2. Seoul: Visang Education.)
- 한국도서관협회 학교도서관교육과정위원회. 2007. 도서관과 정보생활 교과 교육과정 기준. 서울: 한국도서관협회.(School Library Curriculum Committee of Korean Library Association. 2007. The Subjects Curriculum Standard of Library and Information Skills. Seoul: Korean Library Association.)
- Callison, D. and Preddy, L. 2006. The Blue Book: on Information Age Inquiry, Instruction and Literacy. Westport: Libraries Unlimited.
- Lee, Virginia S. 2011. "The Power of Inquiry as a Way of Learning." Innovative Higher Education, 36: 149-160. https://doi.org/10.1007/s10755-010-9166-4