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Study on Applicability of the Vehicle Detection Using a Coil Sensor

코일센서를 이용한 차량검지기 적용성에 대한 연구

  • Lee, Sang-O (Graduate School of Transportation.Intelligent Transport Systems, Ajou University) ;
  • Lee, Choul-Ki (Department of Transportation System Engineering, Ajou University) ;
  • Yun, Ilsoo (Department of Transportation System Engineering, Ajou University) ;
  • Kim, Nam-Sun (Graduate School of Transportation.Intelligent Transport Systems, Ajou University) ;
  • Lee, Yong-Ju (Department of Civil and Transportation Engineering, Ajou University)
  • 이상오 (아주대학교 교통.ITS대학원) ;
  • 이철기 (아주대학교 교통시스템공학과) ;
  • 윤일수 (아주대학교 교통시스템공학과) ;
  • 김남선 (아주대학교 교통.ITS대학원) ;
  • 이용주 (아주대학교 교통연구센터)
  • Received : 2015.03.10
  • Accepted : 2015.04.25
  • Published : 2015.04.30

Abstract

This study was intended to evaluate the feasibility of the vehicle detector using a coil sensor. For the evaluation, the research team built a test environment for the detector consisting of a oscillation circuit, data collecting circuit, data monitoring and saving circuit, etc. As the result of the frequency analysis of the detector from the test environment, it was verified for the detector using a coil sensor to generate stable frequencies. In addition, the ease of construction and management was tested by comparing the size of cutting areas, consumption of installation materials, and installation time for a traditional loop detector and the detector using a coil sensor. As a result, the installation of the detector using a coil sensor requires less size of cutting areas, consumption of installation materials, and installation time.

본 연구는 코일센서를 이용한 차량검지기의 적용성을 검정하고자 한다. 이를 위하여 코일센서를 이용하여 차량검지기의 발진회로부, 데이터 수집부, 데이터 모니터링 및 저장부로 구성된 실험환경을 구성하였다. 실험환경에서 얻은 코일센서의 주파수를 분석한 결과, 코일센서를 이용한 차량검지기의 주파수가 안정적으로 산출되는 것을 확인하였다. 또한 시공 편의성을 확인하기 위하여 실제 도로에 기존 루프검지기와 코일센서를 이용한 차량검지기를 적용한 후 커팅면적 및 재료 소요량, 평균 작업시간을 측정하여 시공 용이성을 비교하였다. 비교 결과, 코일센서를 이용할 경우 시공시간의 개선이 가능하며, 도로 커팅 면적을 줄일 수 있어 기존의 루프검지기 설치 방식보다 코일센서를 이용한 차량검지기 시공 방식이 더 효율적인 것으로 나타났다.

Keywords

References

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