초록
본 논문은 인천국제공항의 공역 수용 능력 향상을 시키기 위한 공역 확보 대안을 제시하고자 한다. 활주로 15/16방향 동시독립접근을 위해서는 ILS 접근절차에 대해 레이더 유도방식으로 관제업무를 제공해야 하므로, 레이더 유도가 가능한 최소 공역을 감안하여 휴전선비행금지구역(P-518) 조정을 제안하며, 동시독립접근이 가능할 경우 교통량 증가로 인한 임시 체공구역 확보를 위하여, 군 훈련공역을 단계적으로 5마일씩 총 10마일을 확보, 오산접근구역 내에 군 훈련공역 일부를 서울접근 관제소에 포함시키는 것을 제안 하고자 한다.
In this paper, we propose a secure alternative for improving airspace capacity of Incheon International Airport. Since the direction of simultaneous independent approaches to runway 15/16 radar-guided approach for ILS approach procedures for the need to provide control services, in view of the radar is the smallest possible no-fly zone airspace propose the demilitarized zone (P-518) adjustment. If possible simultaneous independent approaches to secure a temporary increase in the holding area due to traffic, the military training airspace gradually secured a total of 10 miles by 5 miles, some military training airspace in Osan Approach Control is proposed to include in Seoul Approach Control.