하이브리드(HEV) 구동 모터용 모터-코어 금형 개발에 관한 실험적 연구

An Experimental Study on the Motor-Core Die Development of HEV Traction Motor

  • 홍경일 (국립공주대학교 테크노전략대학원 금형공학부) ;
  • 김세환 (국립공주대학교 테크노전략대학원 금형공학부) ;
  • 최계광 (국립공주대학교 테크노전략대학원 금형공학부) ;
  • 정현석 (국립공주대학교 테크노전략대학원 금형공학부) ;
  • 임세종 (국립공주대학교 테크노전략대학원 금형공학부)
  • Hong, Kyeong-Il (School of Mechatronics Engineering, Korea University of Technology Education) ;
  • Kim, Se-Hwan (School of Mechatronics Engineering, Korea University of Technology Education) ;
  • Choi, Kyeo-Gwang (School of Mechatronics Engineering, Korea University of Technology Education) ;
  • Jung, Hyun-Suk (School of Mechatronics Engineering, Korea University of Technology Education) ;
  • Lim, Se-Jong (School of Mechatronics Engineering, Korea University of Technology Education)
  • 심사 : 2015.05.28
  • 발행 : 2015.06.12

초록

The HEV Traction Motor Core manufacturing technology is a core component of HEV Traction Motor Core (Iron Core) is a key technology for the manufacture of eco-friendly automotive industry is essential for the competitiveness of the country must obtain the technology. In this study, the HEV Motor Core of the Rotor manufacturing technology, the Stator manufacturing technology applied to Press Lamination Die and Core(Iron Core) was developed and the results are discussed.

키워드

참고문헌

  1. 김종덕, 김홍규,"자동차 도어 래치 성형용 파인블랭킹 금형의 다이 챔퍼 형상에 따른 다이 롤 크기 변화에 대한 연구" 한국산학기술학회논문지, Vol.12 No.2, 2011.
  2. 손중호, 허상범, 오종철, 변성근, 조현덕, "도어 개폐필링 개선을 위한 도어래치 설계인자 및 최적화" 한국자동차공학회 지부 학술대회 논문집, Vol. 2013 No.11, 2013.