Abstract
This paper studies how to solve a problem caused by M2M terminals sending a few data based on $3^{rd}$ Generation Partnership Project(3GPP) Long Term Evolution-Advanced(LTE-A) system and then it is analyzed, proposed, and introduced into the techniques. Especially, it is introduced solution for the lack of Random Access Channel and an increasing number of latency caused by countless M2M devices. It is proposed the technology for M2M grouping as well as allowable access probability according to user type. As it decreases the number of terminal by grouping M2M devices to try random access at PRACH, it can be reduced collision between Cellular users and M2M devices. So, it is proved that the proposed mechanism can solve the increasing average latency of random access on system coexisting Cellular users and M2M devices through simulations.
본 논문은 $3^{rd}$ Generation Partnership Project(3GPP) Long Term Evolution-Advanced(LTE-A) 시스템을 기반으로 소량의 데이터를 송수신하는 M2M 기기가 무수히 존재하는 상황에서 발생할 수 있는 문제점을 고찰하고 이를 해결하기 위한 기술을 제시한다. 특별히, 무수히 존재하는 M2M 기기들로 인한 랜덤 액세스 채널의 부족과 이로 인한 지연(latency) 증가 문제를 해결하기 위해 M2M 그룹화 기술에 사용자 특성별로 구별하여 허용 가능한 액세스 시도 확률을 차별적으로 제어한다. M2M 기기들을 그룹화 하여 PRACH(Physical Random Access CHannel)의 랜덤 액세스(Random Access)를 시도하는 단말 수를 감소시키는 효과를 획득함과 동시에 셀룰러(Cellular) 통신을 하는 단말기와의 충돌을 줄임으로써, 기존 이동 통신 단말과 M2M 기기들이 공존하는 시스템의 랜덤 액세스 평균 지연(average latency) 증가 문제를 해결할 수 있음을 실험을 통해 증명한다.