DOI QR코드

DOI QR Code

Feasibility Study of Product Information Design at Internet shopping sites

인터넷 쇼핑 사이트에서 제품 정보 설계의 타당성 검토

  • Lee, Joo-Hee (Dept. of Communication Design, Korea Polytechnic Asan Collage)
  • 이주희 (한국폴리텍대학 아산캠퍼스 커뮤니케이션디자인과)
  • Received : 2014.10.28
  • Accepted : 2015.02.13
  • Published : 2015.02.28

Abstract

This study examines what information is that affects factors of purchase from product detail page of internet shopping malls. For this purpose, the first, the classification of Internet shopping malls and product information and purchasing factors were determined through previous studies, the second, by constructing a questionnaire based on this, verify the validity of each factor and, the finally, the biggest influence what information was performed to examine. What consumers really wants the information, what information to make purchases, the Internet shopping site will be to assist in the design. The results using the Internet shopping site that users reviews, site reliability, Information Architecture, reserve, 3D images and product images available, has been identified as factors affecting the use of reviews and product images available on the factors affecting the revealed. In the site design layout, color systems, text and many design factors are important, but will have to be designed to be purchased by providing sufficient information for the product.

본 연구는 인터넷 쇼핑몰의 제품 상세페이지에서 구매요인에 영향을 미치는 정보가 무엇인지 살펴보는 것이다. 이를 위해 첫 번째로, 인터넷쇼핑몰의 제품 정보와 구매 요인을 결정짓는 것이 무엇인지 이전 연구를 통하여 조사하였고, 두 번째는, 이것을 바탕으로 기초 설문지를 구성하였고, 마지막으로 가장 큰 영향을 미치는 각 인자의 유효성을 검증하고 시행하였다. 연구를 통해 소비자가 정말 원하는 정보는 무엇이고, 구매를 하게 하는 정보는 무엇인지 알아내어 인터넷 쇼핑 사이트 설계에 도움이 되고자 한다. 인터넷 쇼핑 사이트에서 사용자 리뷰, 사이트의 안정성, 사이트의 내부 구조, 제품의 보유 수, 활용 가능한 3D 이미지와 제품 이미지에서 사용자 후기와 상품 이미지가 상품 구매에 영향을 주는 인자로 확인되었다. 사이트 디자인에서 레이아웃, 컬러 시스템, 텍스트 등 많은 디자인 요소도 중요하지만, 제공하는 제품에 대한 충분한 정보에 의해 구매할 수 있도록 설계되어져야 할 것이다.

Keywords

References

  1. Taeyong Kim, "A study on the Factors Influencing the Satisfaction, Repurchasing Intention on Internet Shopping Mall by Mal Type", Hankuk University of Studies, pp.53, 2004.
  2. Sangbum Woo, "A Study on the factors having influences on Purchasing Intention On the special internet shopping mall", Sookmyung Women's University, pp.60-61, 2003.
  3. ChangDuk Jung, ManKi Kim, YouSik Hong, "Ubiquitous, electronic commercial transaction, internet shopping mall", The Journal of The Institute of Webcasting, Internet and Telecommunication, VOL. 10 No. 2, pp.88-89, 2010.
  4. Haksik Lee, Jihoon Yim, "SPSS 12.0 Manual", Bobmunsa, pp.256-364, 2005.
  5. Taejea Sung, "Easy Statistical Analysis", Hajisa, pp.213-309, 2007.
  6. ChangDuk Jung, ManKi Kim, YouSik Hong, "Ubiquitous, electronic commercial transaction, internet shopping mall", The Journal of The Institute of Webcasting, Internet and Telecommunication, VOL. 10 No. 2, pp.90-93, 2010.