DOI QR코드

DOI QR Code

Study of Online activities of NGOs and Donation Application

NGO 단체의 온라인 활동과 기부 앱에 관한 연구

  • Ha, Yan (Dept. of e-business, Kyungin Women's College)
  • 하얀 (경인여자대학교 e-비즈니스과)
  • Received : 2015.01.26
  • Accepted : 2015.02.20
  • Published : 2015.02.28

Abstract

This paper proposes a simple, approachable game via mobile application in order to change the attitudes of the general public towards donation. This game can become one of many representative online activities of NGOs(Non Government Organization). Also, as it is a song game, the public can enjoy it rather than feeling pressure. This study is expected to energize the industry of donation applications and contribute to the settlement of a popular giving culture through NGOs, corporations, and SNS(Social Networking System).

본 연구는 기부문화에 대한 일반 대중들의 인식의 변화를 위해 누구나 손쉽게 다가갈 수 있는 게임을 제안하며, 이를 모바일 앱으로 구현하고자 한다. 본 연구에서 제안하는 앱은 NGO 단체들의 대표적인 온라인 활동 중의 하나가 될 수 있으며, 노래 게임를 이용하기 때문에 기부에 대한 부담보다는 재미를 느낄 수 있는 게임 앱이다. 본 연구를 통해 다양한 게임 형태의 기부 앱이 많이 활성화되며, NGO단체나 기업, 그리고 SNS를 통해 대중적인 기부문화 정착에 이바지 할 것으로 기대된다.

Keywords

References

  1. Jinny Huh, "Advertising strategy of international NGO", Advanced courses for career development, pp.88-94, HanYoung Foreign Language High School, 2012.
  2. Jinny Huh, Yan Ha, "A study of NGO Marketing Activities using Online", Proceeding of KSCI, Vol. 21, No. 1, pp.137-138, 2013. 1.
  3. Korea Compassion, http://www.compassion.or.kr, 2014.
  4. Planshop, http://www.planshop.co.kr,2014.
  5. Givestore, http://www.givestore.kr/, 2014.
  6. Unicef, http://www.unicef.or.kr, 2014.
  7. GiveTalk, http://www.givetalk.kr, 2014
  8. Bigwalk, http://www.bigwalk.co.kr. 2014.
  9. Good Neighbors, http://www.goodneighbors.kr, 2014.
  10. WolrdVision, http://www.worldvision.co.kr,2014.
  11. TalkSong, http://www.talksong.co.kr ,2014.
  12. Yan Ha, Hyosun Ahn, Sunhye Kim, Minhee Ko, Sora Park, Jinny Huh, "Donation Application using Song Game", Proceeding of KSCI, Vol. 21, No. 2, pp.229-230, 2013. 7.