중소기업융합학회논문지 (Journal of Convergence Society for SMB)
- 제4권1호
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- Pages.31-39
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- 2014
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- 2234-4438(pISSN)
HW/SW Co-design of a Visual Driver Drowsiness Detection System
- Yu, Tian (Dept. Of Information and Intelligence Engineering, University of Liverpool) ;
- Zhai, Yujia (Liverpool John Moores University (LJMU))
- 투고 : 2013.12.06
- 심사 : 2014.02.03
- 발행 : 2014.03.31
초록
PID 오토 튜닝 컨트롤러는 퍼지 논리를 통해 설계되었다. 이러한 오류 및 오류 파생 의견으로 일반적인 값은 발견적 표현으로 변경, 그들은 퍼지 및 defuzzification 과정을 통해 PID 이득을 결정했다. 퍼지 절차 및 PID 제어기 설계는 개별적으로 간주하고, 그것들을 혼합하고, 분석 하였다. 퍼지 논리에 의해 획득 자동 조정 PID 컨트롤러는 3 차 플랜트 제어 이하의 능력을 보여 주었다. 또한 설계된 자동 동조 방식으로 추적 문제를 참조하는 데 적용한다.
PID auto-tuning controller was designed via fuzzy logic. Typical values such as error and error derivative feedback were changed as heuristic expressions, and they determine PID gain through fuzzy logic and defuzzification process. Fuzzy procedure and PID controller design were considered separately, and they are combined and analyzed. Obtained auto-tuning PID controller by Fuzzy Logic showed the ability for less than 3rd order plant control. We also applied to reference tracking problem with the designed auto-tuning scheme.