생활양식에 대한 마케팅 활성화 방안

Activation plan of Marketing on Life style Trends

  • 투고 : 2014.10.30
  • 심사 : 2014.12.30
  • 발행 : 2014.12.31

초록

최근 한국사회의 생활양식(lifestyle)은 매우 다양하다. 왜나하면 각종 정보통신분야의 눈부신 발전은 마케팅 믹스(Marketing Mix)에서 중요한 촉진수단으로 제시되고 있다. 마케팅의 궁극적인 목적은 가치를 창출하고 의사소통과 전달, 이해관계자(interests group)들에게 효용을 주는 방향으로 전개되어야 한다. 따라서 본 연구는 촉진수단으로 등장한 다양한 마케팅 트렌드와 라이프스타일에 대한 문헌 고찰을 실시하여 향후 연구방향에 도움이 되고자 한다.

Recently korea society is very various. Because astounding progress of information- communications sectors is one of the most important tools is Marketing Mix. Ultimate aim of Marketingis to create true value, interact with customers and have effects with interests group. Therefore this study want to be helpful in Future research directions by considering Marketing Trend and Lifestyle.

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