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방문자가 많은 성형외과의 웹 사이트 속성 탐구 -2006년, 2008년, 2010년의 비교

A study on web site attribute of plastic surgery sites that many people visited - Comparisons with 2006, 2008, and 2010

  • 조영빈 (건국대학교 국제비즈니스대학 경영학과) ;
  • 이석기 (한성대학교 산업경영공학과)
  • 투고 : 2013.03.26
  • 심사 : 2013.04.20
  • 발행 : 2013.04.28

초록

이제 성형외과는 미용 산업이 되고 있다. 성형 산업을 이해하기 위하여 성형외과 웹 사이트의 특성을 연구하였다. 2010년에 많은 사람이 방문한 33개의 성형외과 웹 사이트를 60개의 비교 대상 성형외과 웹 사이트와 비교하였다. 34개의 객관적인 웹 사이트 속성을 선정하여 93개 성형외과 웹 사이트를 조사하여 데이터를 수집하였다. 분석방법은 다중 판별분석을 사용하여 다(多) 방문 웹 사이트들과 비교 대상 웹 사이트들을 구분하는 웹 속성이 무엇인지 찾았다. 연구 결과, 두 집단을 구분하는 웹 속성은 유지보수 관련 속성과 커뮤니티 관련 속성이었다. 성형외과의 다(多) 방문 웹 사이트는 커뮤니티 중심이며, 지속적으로 유지 관리하는 사이트 임을 확인하였다. 이러한 결과는 성형외과 웹사이트의 효과적인 구축 및 운영에 도움이 될 것으로 기대된다.

Now, plastic surgery has become the industry for beauty. In order to know the characteristics of high-visit web sites that many people have visited, 33 high visit websites of plastic surgery were compared to 60 benchmark sites of same industry. We selected 34 web site attributes that can be measured objectively from existing studies. For analysis, Multiple Discriminant Analysis(MDA) is conducted for searching what attributes divide two group definitely. The result of this study shows the dividing attributes fall into 2 categories like 'Community', 'Up to date'. Thus, we are able to conclude that high-visit plastic surgery web sites are community-centric site but not contents-centric and are maintained with tide up to date. The methodology employed in this study provides an efficient way of improving satisfaction of visitors of plastic surgery website.

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