Journal of Digital Convergence (디지털융복합연구)
- Volume 11 Issue 4
- /
- Pages.121-128
- /
- 2013
- /
- 2713-6434(pISSN)
- /
- 2713-6442(eISSN)
DOI QR Code
A Study of Success and Failure of Virtual Store: From Homeplus Case
가상스토어의 성공과 실패: 홈플러스 사례를 중심으로
- Received : 2013.03.06
- Accepted : 2013.04.20
- Published : 2013.04.28
Abstract
Because of governmental regulations, large-scale discount stores are trying to find a new way that can expand a market size. Homeplus virtual store has received attention from the other companies, because virtual store can access 24 hours and be unfettered by governmental regulations. The purpose of the study is to review performance and strategies of Homeplus virtual store as well as the cause of the failure of imitators. To do this, we can find key indicators of success of virtual store.
최근 정부의 각종 규제로 인해 대형마트는 새롭게 시장을 확대할 수 있는 방법을 찾고자 노력하고 있다. 홈플러스의 가상스토어는 24시간 접속할 수 있다는 점, 그리고 정부 규제에서 자유롭다는 점에서 주목받고 있다. 본 연구는 홈플러스 가상스토어의 성과 및 전략 그리고 이를 모방한 기업들의 실패 원인을 살펴봄으로 앞으로 가상스토어를 운영하고자 하는 기업들이 기존의 실패를 답습하지 않고 성공적으로 운영하기 위해 필요한 요소들을 살펴보고자 한다.