Journal of Digital Convergence (디지털융복합연구)
- Volume 11 Issue 2
- /
- Pages.413-418
- /
- 2013
- /
- 2713-6434(pISSN)
- /
- 2713-6442(eISSN)
DOI QR Code
Analysis of smartphone application development company's brand identity and Revitalized Design Case
스마트폰 어플리케이션 개발 기업의 브랜드 아이덴티티 분석 및 리바이탈라이제이션 디자인 사례
- Received : 2013.01.31
- Accepted : 2013.02.20
- Published : 2013.02.28
Abstract
This paper studied the revitalization of brand identity. We analysed smartphone applications development company's brand identity and presented revitalization case. Brand revitalization is achieved through the ongoing communication of companies and designers. And should reflect the company's brand strategy.
브랜드 아이덴티티 리바이탈라이제이션의 개념을 설명하고, 국내 스마트폰 어플리케이션 기업의 브랜드 아이덴티티의 분석과 실제 스마트폰 기업의 브랜드 리바이탈라이제이션 작업 사례를 제시하였다. 브랜드 리바이탈라이제이션은 기업과 디자이너의 지속적인 협력과 소통을 통해 이루어지며, 기업의 브랜드전략을 반영하여야 한다.
Keywords