참고문헌
- 고정화, 학령 초의 활동주의적 수 개념 구성에 관한 연구, 수학교육학연구 17(3), 309-331(2007). Ko J. W., A Study on Activistic Construction of Number Concept in the Children at the Beginning of School Age , Journal of Educational Research in Mathematics 17(3), 309-331(2007).
- 김수환, 수학교육에서의 활동 이론에 대한 구성주의자 관점에서의 분석, 과학과 수학교육논문집 20, 89-111(1999). Kim S. W., A Constructivist's Analysis for Activity Theory in Mathematics Education, Journal of Science and Mathematics Education 20, 89-111(1999).
- 김종백, 조형정, 영재를 위한 교수-학습과정 설계와 분석 틀로써의 활동이론, 영재와 영재교육 6(2), 129-148(2007). Kim J. B, Cho H. J., Activity theory as a framework for analyzing and designing teaching-learning for the gifted and talented, The Journal of the Korean Society for the Gifted and Talented 6(2), 129-148(2007).
- 이순주, 각 분야 영재들의 통찰적 사고 행위의 특성-러시아 활동주의 이론을 바탕으로, 영재교육연구 15(2), 35-57(2005). Lee S. J., The characteristic of insightful act of gifted students in each field-Based on the Russian Activities-Oriented Theory, Journal of Gifted/Talented Education 15(2), 35-57(2005).
- 이순주, 제3의 학습전략에 의한 수학 학습 활동의 실제-러시아의 활동이론을 중심으로, 수학교육학술지 5, 49-73(2000). Lee S. J., Mathematics Learning Activity in the 3rd Educational Strategy- Focused on Russian Activity Theory, Studies in Mathematical Education 5, 49-73(2000).
- 한인기, 창의력 증진교육과 교사의 역할, 중등학습지도 및 학력증진 맞춤형 직무연수, 울산교육연수원(2011). Han I., Enhancement Education of Creativity and Teacher's Role, Teacher Training for Secondary Instruction of Learning and Academic Achievement, Ulsan Edcation Training Institute(2011).
- 한인기, 교사를 위한 수학사, 교우사(2005). Han I., Mathematics History for Teachers, Kyowoosa(2005).
- Aismontas B. B., Obshaya psihologiya, Vlados press(2002).
- Belikov V. A., Obrazovanie, deyatelnocti, lichinosti , Izdatelstvo Akademiya Estestvoznaniya(2010).
- Davydov V. V. et al., Matematika: uchebnik dlya 1 klassa nachaloi shkoly, Vita press(2008).
- Davydov V. V., Ponyatie deyatelnocti kak osnovanie issledovanii nauchnoi shkoly L.S.Vygotsky, Voprocy psihologii No(5), 20-30(1996).
- Davydov V. V., Problemy razvivayushego obucheniya, Asademiya(2004).
- Davydov V. V., Teoriya razvivayushego obucheniya, Intor(1996).
- Davydov V. V., Vidy Obobsheniya v Obuchenii, Pedagogicheskoe Obshestvo Rossii(2000).
- Davydov V. V., Zinchenko V.P., Predmetnaya deyatelnocti i ontogenez poznaniya, Voprocy psihologii No(5), 12-30(1998).
- Dusavitskii A. K. et al., Urok v nachalnoi shkole , Vita press(2011).
- El'konin D. B., Psihicheskoe razvitie v detskih vozrastah, Voronez(2001).
- Gorbov S. F., Obuchenie matematike 1 klass, Vita press(2008).
- Leont'ev A. N., Deyatelnocti, soznanie, lichinosti, Politicheskay literatura (1975).
- Leont'ev A. N., Filosofiya psihologii, Izdatelstvo Moskovskogo Universiteta (1994).
- Petrovskii et al., Obshaya psihologiya, Prosveshenie(1986).
- Repkin V. V., Razvivayushee obuchenie i uchebnaya deyatelnocti, Riga (1997).
- Scheonfeld A. H., Mathematical problem solving, Orlando: Academic Press (1985).
- Zak A. Z., Razvitie teoreticheskogo myshleniya u mladshih shkolikov, Pedagogika (1984).
피인용 문헌
- 수학 문제해결 과정에서 학습행위 형성 수준에 대한 연구 vol.53, pp.1, 2013, https://doi.org/10.7468/mathedu.2014.53.1.75