DOI QR코드

DOI QR Code

A Study on Serious Game Production Based on Jewish Play

유대인의 놀이를 주제로 한 기능성 게임 제작 방안에 관한 연구

  • Lee, MyounJae (Division of Information&Communication, BaekSeok University)
  • 이면재 (백석대학교 정보통신학부)
  • Received : 2013.11.01
  • Accepted : 2013.11.20
  • Published : 2013.11.28

Abstract

The Jews has been cited as the most influential nations in the world of politics, economy, and culture in many areas. For these reasons, the study of Jewish economic life such as child-rearing, family life, and religious life is getting expanded to various areas. In this paper, we deal with the Jews's play for the various areas. Play is the best way to see the consciousness of a certain age on learning the structure and lifestyle. Therefore, the research is described to produce serious games based on by study of Jewish play using information in the internet, researched paper. Then, the investigated play's role of technology for production of functional game plans are discussed. As a result, the Jews play: 1) the history, traditions of wisdom, tools, 2) a medium for delivering educational messages, 3) the formation of community tools emotions 4) promise to play a role as a tool for learning. The development and Release of serious games based on Jews play can lead to a positive social learning effect.

현재까지 유대인들은 전 세계적으로 정치, 경제, 문화 등 여러 분야에서 가장 영향력있는 민족으로 언급되어져 왔다. 이와 같은 이유 때문에 유대인들에 관한 연구들은 경제 생활, 자녀 양육, 가정 생활, 신앙 생활 등 다양한 분야로 확대되어가고 있다. 본 논문은 유대인들에 관한 다양한 연구 분야들 중에서 유대인의 놀이에 관한 것을 다룬다. 놀이는 특정 시대의 의식 구조와 생활 양식을 알아볼 수 있는 좋은 수단이 되기 때문이다. 이를 위해 본 논문에서는 유대인의 놀이들을 연구 문헌과 인터넷을 사용하여 조사한다. 그리고, 조사된 놀이들의 역할을 기술하고 이를 기능성 게임으로 제작하기 위한 방안을 논한다. 연구 결과, 유대인들에게 있어서 놀이는 1) 역사와 지혜의 전승 도구, 2) 교육적인 메시지를 전달하는 매개체, 3) 공동체 감정 형성의 도구 4) 약속을 학습하는 도구 로서의 역할을 담당한다. 이러한 유대인 놀이들을 기능성 게임을 제작하여 생산하는 경우 사회적으로 긍정적인 학습 효과를 일으킬 수 있다.

Keywords

References

  1. DaeHoon Min, "Torah Jewish family education of Christian Education & Information", Korea Institute of Christian Education & Information, Vol.11, pp.221-238, 2005.8.
  2. InHwan Im, "Jewish Education Point Appeared in Deuteronomy", Bible& Archchaeology, pp.24-37, 2006.6.
  3. Myoung Duk Choi, "Jewish Family Concept and jjedhaka", Humanities Research Institute in Konkuk University, Journal of Unified Humanities", Vol.44, pp.89-96, 2006.12.
  4. TaeYoung Ryu, "Widom on Faith Inheritance of through the Jewish faith learning", Future Cure of Souls Research, Vol.6, No.1, pp.33-37, 2013.1.
  5. KwangHyung Yi, "Three-dimensional creativity Development Act", Monthly business world, Vol.403, No.0, pp.34-35, 2013.3.
  6. Myoung Duk Choi, "Reading on Bible Culture: The Jewish Funeral", HwalChun, Vol.715, No.6, pp.62-63, 2013.
  7. Myoung Duk Choi, "Reading on Bible Culture:The Jewish philanthropy", HwalChun, Vol.716, No.7, pp.66-67, 2013.
  8. YoungSu Hyun, "Children's education: Jewish 'Elect", Counseling and Missions, Vol.51, No.0. pp.43-58, 2006.
  9. HwaSik Lim, "Christian Home Education:Today's home and the home of Jewish Education", Institute of Christian Education in Presbyterian College and Theological Seminary, Vol.236, No.0, pp.12-16, 1996.
  10. PoWon, "The Jewish/ Plant, meals, and Purification of the Jews", HwalChun, Vol.59, No.0, pp.33-37, 1927.
  11. http://www.ort.org.
  12. http://www.optimumdc.com.
  13. http://www.familycrafts.about.com
  14. http://www.myjewishlearning.com.
  15. http://en.wikipedia.org.
  16. http://www.pdsisrael.com.
  17. http://jewish.konkuk.ac.kr.
  18. EuiWon Kim, "Israel's Play", The Light and Salt, July, 1990.
  19. http://www.inner.org.