Journal of Digital Convergence (디지털융복합연구)
- Volume 11 Issue 10
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- Pages.287-294
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- 2013
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- 2713-6434(pISSN)
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- 2713-6442(eISSN)
DOI QR Code
A Public Relations Policy Studies on Recovered Confidence of the People for a Nuclear Power Plant
원자력 발전에 대한 국민 신뢰감 회복 PR 정책방안
- Yu, Seung-Yeob (Dept. of Advertising & Public Relations, Namseoul University)
- 유승엽 (남서울대학교 광고홍보학과)
- Received : 2013.08.28
- Accepted : 2013.10.20
- Published : 2013.10.28
Abstract
This study were proposed for the promotion policy on public confidence in nuclear power recovery schemes. To this end, the existing survey and secondary data review and public distrust of nuclear power plant safety issues were raised. In addition, the meta-analysis data were analyzed by using. Promote public confidence in nuclear power plants recovered three major policy presented. First, the nuclear power plant for the economical / safety communication strategy, short term / long term in terms proposed. Second, strengthen the nuclear power plant reliability and short-term communication strategy / long term in terms proposed. Finally, Korea Hydro & Nuclear Power's long-term image building measures proposed. The results of this study Korea's nuclear power plants to increase confidence in the effect is expected to be presented.
본 연구는 원자력 발전에 대한 국민 신뢰감 회복을 위한 홍보정책 방안을 제시하고자 하였다. 이를 위해 기존에 여론조사와 2차 자료를 검토하여 원전 안전에 대한 국민 불신감 문제점을 제기하였으며, 메타분석을 활용하여 자료를 분석하였다. 원전에 대한 국민 신뢰감 회복 홍보정책은 크게 세 가지를 제시하였다. 첫째, 원전에 대한 경제성/안전성 소통전략을 단기적/장기적 측면에서 제안하였다. 둘째, 원전 신뢰성 강화 소통전략을 단기적/장기적 측면에서 제안하였다. 끝으로, 한국수력원자력의 장기적 이미지 구축방안을 제안하였다. 본 연구결과는 한국의 원자력 발전에 대한 신뢰감을 증대시키는 효과를 제시할 것으로 기대한다.
Keywords