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사용자 편의성과 시스템 효율성을 지원하는 대리운전 시스템

A proxy driving system supporting user convenience and system efficiency

  • 고정국 (동명대학교 컴퓨터공학과)
  • 투고 : 2012.04.02
  • 심사 : 2012.05.08
  • 발행 : 2012.08.31

초록

본 논문에서는 스마트폰을 활용하여 고객에게는 편리한 대리운전 신청 기능을, 대리기사에게는 고객의 위치정보를 제공하여 신속한 서비스를 제공할 수 있는 3-tier 구조의 대리운전 시스템을 설계하고 구현하였다. 구현된 대리운전 시스템은 기존의 전화신청 방식과 스마트폰을 활용한 온라인 주문 방식을 모두 지원하며, 시스템 성능 분석을 통해 온라인 주문 비율이 높을수록 대리운전 접수와 처리의 자동화를 통해 콜센터 상담원의 업무량 감소와 대리운전 신청 처리시간 단축 효과를 제공함을 확인하였다. 대리운전 업체 입장에서는 구현된 시스템을 활용하여 상담원의 증원을 최소화하고 서비스 품질을 개선하여 고객 만족도를 향상시키고 비용 절감과 시장 점유율 확대 효과도 거둘 수 있다.

This paper describes the design and implementation of a 3-tiered proxy driving system utilizing smartphones. This system provides customers with a convenient request facility, and enables proxy drivers to provide a prompt service based on customer's location information. Implemented system supports two methods such as the existing phone-call and the online requesting method using smartphones. Performance analysis shows that the higher the ratio of online requests, the greater the effect of decreasing of phone jockey's workloads and the reduction of request processing time through the automation of receipt and processing. From a proxy driver company's standpoint, this system minimizes the increase of phone jockeys, and improves customer satisfaction through good service quality. This system also helps the company reduce the cost and increase the market share.

키워드

참고문헌

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