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Dynamic Pricing for User Created Contents : Computer Modeling and Simulation

UCC의 동적 가격 결정 : 모델링과 시뮬레이션 이용

  • Received : 2012.03.27
  • Accepted : 2012.05.16
  • Published : 2012.06.28

Abstract

The User Created Contents (UCC) are traded actively on the on-line market. The current pricing policy on the UCC market is the fixed pricing, which is set by the seller once and price never changes again. However market demand and supply are changing hourly, so the studies about dynamic pricing to determine more properly have been carried out. This paper suggests dynamic pricing models for UCC by analyzing the customer's searching pattern. We propose 2 pricing models (trend change-based pricing model and relative pricing model), and experiment various status by controlling system and market variables. We demonstrated our model by computational modeling and simulation. The result of this research can be useful guidelines to increase the revenue and profit of the UCC Market.

UCC(UCC: User Created Contents)가 온라인상으로 활발히 거래되고 있다. 현재 UCC의 가격은 판매자가 한번 결정을 하면 이후로는 변함이 없는 고정 정책으로 결정된다. 하지만 시장의 수요와 공급은 매시 변화하고, 이러한 변화에 따라 동적으로 가격을 결정하는 연구들이 진행되어 왔다. 본 연구에서는 UCC를 검색하는 사용자들을 분석하여 UCC의 동적인 가격 결정 모형을 제안하였다. 트렌드 변화 반영 결정 모형과 상대적 가격 모형을 고안하였고, 시스템 변수와 시장 변수를 통제하여 다양한 환경에서의 실험을 수행하였다. 또한 컴퓨터 모델링 및 시뮬레이션을 통해 성능을 입증하였다. 본 연구의 결과는 UCC 시장에서의 매출 및 수익 향상에 중요한 지침을 제공할 것이다.

Keywords

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