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A Control System for Attenuating Voltage-Dip and Inrush Current Caused by Starting of Inductive Load Nnetwork

유도성 부하 네트워크의 기동에 의한 순간전압강하 및 기동전류 감쇄를 위한 제어시스템

  • Kim, Sang-Kon (Electronics and Information Engineering, Korea University) ;
  • Choi, In-Kyum (Computer Science and Engineering, Hanyang University) ;
  • Kim, Tae-Kon (Electronics and Information Engineering, Korea University) ;
  • Seo, Sung-Kyu (Electronics and Information Engineering, Korea University)
  • 김상곤 (고려대학교 전자및정보공학과) ;
  • 최인겸 (한양대학교 전자컴퓨터공학부) ;
  • 김태곤 (고려대학교 전자및정보공학과) ;
  • 서성규 (고려대학교 전자및정보공학과)
  • Received : 2012.05.18
  • Accepted : 2012.06.08
  • Published : 2012.06.30

Abstract

We propose a control system consisted of TRIAC PWM module and sequential start control system attenuating voltage-dip and inrush current caused by starting of inductive load network. To minimize the high voltage-dip and inrush current induced from a large capacity inductive load, we developed a TRIAC PWM module. And we also developed a sequential start control system preventing simultaneous starting of the inductive loads within a same power network. According to the experimental results with the proposed control system, the voltage-dip and inrush current could be effectively attenuated such that they can meet the related international standards and resolve the issues associated with simultaneous starting of multiple inductive loads. By employing this system, power cost usually implemented by the estimation of peak power consumption can be reduced and the power quality of a power distribution system connected to the inductive load network can be stabilized efficiently.

유도성 부하 네트워크의 기동에 의한 순간전압강하 및 기동전류 감쇄를 위해, TRIAC PWM 모듈과 순차기동시스템으로 구성된 제어시스템을 제안한다. 에어컨 컴프레서와 같은 대용량 유도성 부하의 기동시 발생하는 높은 순간전압강하와 기동전류를 최소화하기 위해 TRIAC PWM 모듈이 개발되었다. 대용량 유도성 부하 네트워크에서 부하의 동시 기동을 방지하는 순차기동시스템을 설계, 제작하였다. 제안된 제어시스템의 시험결과에 따르면, 본 시스템을 적용한 대용량 유도성 부하의 기동에 따른 배전계통의 순간전압강하 및 기동전류가 관련 국제규격을 효과적으로 만족시킬 수 있으며, 유도성 부하들의 동시 기동 문제 또한 효과적으로 해결할 수 있다. 제안된 시스템을 이용하면 최대전력소모량에 근거하여 부과되는 전력비용을 절감하거나, 유도성 부하 네트워크가 연결된 동일 배전 계통의 전력품질 안정화에도 크게 기여할 것으로 기대된다.

Keywords

References

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