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Study on SNG Business Model based on Social Commerce - In the Case of Developing Games(Tour City)

소셜커머스에 기반한 SNG 비즈니스 모델에 관한 연구 -개발게임(Tour City)사례를 중심으로

  • 김태규 (공주대학교 게임디자인학과) ;
  • 유석호 (공주대학교 게임디자인학과) ;
  • 이완복 (공주대학교 게임디자인학과) ;
  • 이동열 (공주대학교 게임디자인학과) ;
  • 경병표 (공주대학교 게임디자인학과)
  • Received : 2012.09.28
  • Accepted : 2012.10.29
  • Published : 2012.11.30

Abstract

Social network game (SNG) literally is a game based on the relationship between social network or Relationships with people is an important element in the game you need to make full use of them is that you can smooth progress. The form of a social network game activities in the social network game applications by linking corporate products and can be induced to purchase marketing and advertising through in-game social network game on the company's Web site or by connecting the mall and shop are also available. In this study, SNG business models, Case For game development, social commerce based on the new proposed future revenue model linking scheme is proposed.

소셜네트워크게임(SNG)은 말 그대로 사회적인 연결망이나 관계에 기반한 게임이다. 사람들과의 관계가 게임에 있어서 중요한 요소가 되어 이를 잘 활용해야 원활한 진행을 할 수 있다는 점이다. 소셜네트워크 서비스에 바탕을 둔 소셜네트워크 게임의 활동은 실제 기업상품과 연결시켜 구매를 유도할 수도 있고 또 소셜네트워크 게임 상의 가게를 기업의 웹사이트나 쇼핑몰과 연결하여 게임 속에서 광고를 통한 마케팅도 가능하다. 본 연구에서는 개발게임을 사례를 들어 소셜커머스에 기반한 새로운 SNG 비즈니스 모델을 제안하고 차후 SNG 수익모델 연계방식을 제시하였다.

Keywords