Journal of Educational Research in Mathematics (대한수학교육학회지:수학교육학연구)
- Volume 22 Issue 4
- /
- Pages.445-458
- /
- 2012
- /
- 2288-7733(pISSN)
- /
- 2288-8357(eISSN)
A study on improper notions appeared in dealing with quotient and remainder in division for decimal numbers in Korean elementary math textbooks and its improvements
우리나라 초등학교 수학 교과서의 소수 나눗셈에서의 몫과 나머지 취급에서 나타나는 부적절한 관념과 그 개선에 관한 연구
- Park, Kyosik (Gyeongin national university of education) ;
- Kwon, Seokil (Gyeongin national university of education)
- Received : 2012.10.10
- Accepted : 2012.11.12
- Published : 2012.11.30
Abstract
Current textbooks may provide students and teachers with three improper notions related to the quotient and the remainder in division for decimal numbers as in the following. First, only the calculated results in (natural numbers)
현재의 교과서는 소수의 나눗셈에서의 몫과 나머지와 관련하여 학생들과 교사들에게 다음의 세 가지 부적절한 관념을 심어줄 수 있다. 첫째, (자연수)
Keywords