References
- Kalorama Information, The Worldwide Market for Mobile Medical Apps, 2010.
- 정은영, "세계의 모바일 의료용 애플리케이션 시장", 시장기술정보 MDI(Medical Device Intelligence), 제31호, 2011.
- F. D. Davis, "A technology acceptance model for empirically testing new end-user information systems theory and results," Doctorial Dissertation, Sloan School of Management, MIT, 1986.
- E. Rogers, Diffusion of innovations, Free press, 1995.
- V. Cho, T. C. Cheng, and W. M. J. Lai, "The role of perceived user-interface design in continued usage intention of self-paced e-learning tools. Computers & Education," Computer&Education, Vol.53, No.2, pp.216-277, 2009.
- 김경준, 이성욱, 이정우, 기업의 미래를 바꾸는 모바일 빅뱅, 원앤원북스, 2010.
- A. V. Citrin, D. E. Sprott, S. N. Silveman, and D. E. Stem, "Adoption of Internet shopping: the Role of Consumer Innovativeness," Industrial Management and Data Systems, Vol.100, No.7, pp.294-300, 2000. https://doi.org/10.1108/02635570010304806
- 이은경, "Web UI(User Interface) 디자인에 기초한 웹사이트 사용성 평가방법에 관한 연구: 인터넷 쇼핑몰을 중심으로 연구", 중앙대학교 석사학위논문, 2008.
- 김수연, 이상훈, 황현석, "스마트폰 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구", Entrue Journal of Information Technology, 제10권, 제1호, pp.29-39, 2011. https://doi.org/10.3923/itj.2011.29.39
- 김수현, "스마트폰에 대한 지각특성이 스마트폰 채택의도에 미치는 영향", 한국콘텐츠학회논문지, 제10권, 제9호, pp.318-326, 2010. https://doi.org/10.5392/JKCA.2010.10.9.318
- 박인곤, 신동희, "스마트폰 이용자들의 이용과 충족, 의존도, 수용자 혁신성이 스마트폰 이용만족에 미치는 영향에 관한 연구", 언론과학연구학회지, 제10권, 제4호, pp.192-225, 2010.
- 정준구, 장기진, "실수용자를 중심으로 한 스마트폰 수용 요인에 관한 연구", e-비지니스연구, 제11권, 제4호, pp.361-379, 2010.
- J. H. Wu, S. C. Wang, and L. M. Lin, "Mobile computing acceptance factors in the healthcare industry: A structural equation model," International Journal of Medical Informatics, Vol.76, No.1, pp.66-77, 2007. https://doi.org/10.1016/j.ijmedinf.2006.06.006
- H. Verkasalo, C. López-Nicolás, F. J. Molina-Castillo, and H. Bouwman, "Analysis of users and non-users of smartphone applications," Telematics and Informatics, Vol.27, No.3, pp.242-255, 2010. https://doi.org/10.1016/j.tele.2009.11.001
- 오종철, 윤성준, "이동통신 서비스 이용자의 전환의도에 관한 연구: 개인 혁신성에 따른 집단 간의 차이를 중심으로", 한국마케팅저널, 제19권, 제1호, pp.9-21, 2009. https://doi.org/10.1080/12297119.2009.9707283
- 성주염, 박경하, "스마트폰의 사용자 인터페이스 경험이 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구: 기기에 대한 지각된 숙련도의 조절적 역할을 중심으로" 기초조형학연구, 제12권, 제1호, pp.313-321, 2011.
- A. Bandura, Self-Efficacy; The Excercise of Control, W. H. Freeman, New York, 1997.
- G. C. Bruner II and A. Kumar, "Explaining Consumer Acceptance of Handheld Internet Devices," Journal of Business Research, Vol.58, No.5, pp.553-558, 2005. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2003.08.002
Cited by
- Comparative Study of U-Healthcare Applications between Google Play Store and Apple iTunes App Store in Korea vol.10, pp.3, 2014, https://doi.org/10.5392/IJoC.2014.10.3.001
- Influential Factors of Smart Health Users according to Usage Experience and Intention to Use vol.79, pp.4, 2014, https://doi.org/10.1007/s11277-014-1769-0
- Development and Evaluation of an Evaluation Tool for Healthcare Smartphone Applications vol.21, pp.10, 2015, https://doi.org/10.1089/tmj.2014.0151
- The Relationship Between Acceptance Intention Toward a Smartphone Healthcare Application and Health-Promoting Behaviors Among Nursing Students pp.1538-2931, 2018, https://doi.org/10.1097/CIN.0000000000000433