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GT-POWER를 이용한 SI 기관 흡·배기 계통의 모델링에 관한 연구

Study on the Modeling of the Intake and Exhaust Systems of an SI Engine Using GT-POWER

  • 투고 : 2011.08.10
  • 심사 : 2011.09.22
  • 발행 : 2011.09.30

초록

상용 성능 해석 소프트웨어인 GT-POWER를 이용하여 SI 기관의 흡 배기 계통에 관한 모델링을 시도하였다. 흡 배기 계통을 구성하는 주요 요소 중 플레넘 체임버, 배기 매니폴드 및 촉매변환기 각각에 대하여 적용 가능한 여러 모델을 적용하고 흡·배기 계통 주요 지점에서의 압력 변화 등을 측정하고 이를 계산 결과와 비교하여 각 모델의 적용 가능성을 검토하였다.

Prediction of the transient pressure variations and performance parameters has been carried out for an SI engine using one of commercial software, GT-POWER. Various models were applied for the calculation of properties of the plenum chamber, exhaust manifold and catalytic convertor which are very important components included in the intake and exhaust systems.

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참고문헌

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피인용 문헌

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