Abstract
For the development of a curriculum of the serious game for the elderly in preparation of senior society, we have surveyed students of both college of humanity and college of engineering for their perception of importance and necessity on the subjects prepared by this team. We analyzed their common points and different points, and developed a new interdeciplinary curriculum for students in both college. The curriculum has been opened in the last semester successfully.
노년시대를 대비하는 기능성 게임의 교과목을 개발하기 위하여 인문대학과 공과대학의 관련학과 학생들을 대상으로 연구진의 교과 항목들에 대해 중요성과 필요성에 대한 설문을 조사하였다. 양 대학의 학생들의 인지에 대한 공통점과 차이점을 분석하여 이를 토대로 융합 학제간 신 교과목을 개발하였다. 노인용 기능성 게임의 인식을 학생들에게 확산시키고자 본 교과목을 양대학의 교과과정에 포함시켜 시행하였다.